| کد خبر: 207547 |

خسارت روزانه ۵۰۰ هزار تومانی به کامیون‌داران به دلیل توقف بار در مرزها

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: تصمیمات درباره وضعیت مرزها دیر اطلاع رسانی شده است و به همین دلیل شاهد توقف کامیون‌ها در برخی از مرزها هستیم.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور گفت: تصمیمات درباره وضعیت مرزها دیر اطلاع رسانی شده است و به همین دلیل شاهد توقف کامیون‌ها در برخی از مرزها هستیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، احمد کریمی درباره آخرین وضعیت کامیون‌ها در مرز با کشورهای همسایه اظهار داشت: در حال حاضر کامیون‌داران در مرزهای میرجاوه و مهران با بیشترین مشکل مواجه هستند به واسطه اینکه در مرز میرجاوه هنوز تعدادی از کامیون‌ها با بار حاوی مواد اشتعال‌زا حضور دارند و شرایط برگشت هم ندارند، فعلا امکان ورود به خاک کشور همسایه هم فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه ناهماهنگی‌های ایجاد شده باعث ایجاد ترافیک کامیونی در مرزها شده است،‌ ادامه داد: اگر اطلاع رسانی به شرکت‌ها برای اعلام تاریخ عدم بارگیری و ارسال ناوگان باری به سمت مرزها دقیق‌تر و قوی‌تر بود، بارنامه‌ها صادر نمی‌شد. به دلیل همین ناهماهنگی‌ها حتی روز سه‌شنبه هفته گذشته هم کامیون‌ها راهی مرز مهران شدند در حالی که در آن ایام هم مرز بسته بود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه هنوز حداقل هزار دستگاه کامیون در مرز میرجاوه متوقف مانده‌اند،‌ گفت: تصمیمات درباره وضعیت مرزها دیر اطلاع رسانی شده است و به همین دلیل شاهد توقف کامیون‌ها در برخی از مرزها هستیم.

وی افزود:‌ هیچ شرکت حمل و نقل و صاحب بار حاضر نیست که کامیون‌ها با بار که بعضا فاسد شدنی هستند در مرزها به مدت چند روز متوقف بمانند. در این شرایط هم صاحبان بار، هم شرکت‌های حمل و نقل و از همه بیشتر کامیون داران زیان می‌بینند.

کریمی درباره میزان خسارت‌ها گفت: کامیون دارانی که در مرز مانده‌اند هم متضرر می‌شوند و آنهایی هم که بار خود را ترخیص کرده‌اند به واسطه کاهش بار در این شرایط زیان می‌بینند. براساس اخرین توافق بین دو کانون شرکت‌های حمل و نقل بار و کامیون داران بابت هر روز توقف بار 500 هزار تومان زیان برآورد می‌شود. که البته این رقم برای کامیون‌های با ظرفیت 22 تن است.

وی تاکید کرد:‌ در یکی از بندهای این توافقنامه صراحتا ذکر شده مسائلی که خارج از اختیارات صاحب بار یا شرکت حمل و نقل است و باعث خواب بار و کامیون می‌شود شامل پرداخت خسارت توقف نخواهد شد که این موضوع ویروس کرونا هم گویا شامل حال این بند شده است. اما کامیون داران به درخواست شرکت مبادرت به حمل بار کرده است و هر اتفاقی که باعث توقف بار شود باید خسارت توقف به راننده و کامیون‌دار تعلق بگیرد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای  رانندگان کامیون‌های حاوی بار در مرزها به ویروس کرونا دریافت نکردیم، گفت: فقط یکی از رانندگان در شهرهای استان مرکزی در در حال فعالیت هم نبوده به این ویروس مبتلا شده است اما هیچ راننده‌ای به دلیل حضور در مرزها به کرونا مبتلا نشده است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.