| کد خبر: 157575 |

چرا روادید میان ایران و عمان لغو شد؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است عمان در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به ایران روابط دوستانه‌ای برقرار کرده که در راستای افزایش آن تصمیم به لغو روادید گرفته‌ایم.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است عمان در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نسبت به ایران روابط دوستانه‌ای برقرار کرده که در راستای افزایش آن تصمیم به لغو روادید گرفته‌ایم.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به لغو ویزای ایران و عمان که قرار است به زودی صورت گیرد،‌ گفت: تاریخچه روابط ایران و عمان بسیار حائز اهمیت است و این کشور زمانی که کشورهای عربی علیه ایران موضع گیری داشتند تلاش به حفظ روابط دوستانه داشته است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو شرایطی فراهم بود تا در راستای توسعه روابط و مناسبات دوستانه بحث لغو روادید میان دو کشور پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به آثار لغو روادید میان ایران و عمان اظهار داشت: رفت و آمد راحت و روان اتباع دو کشور از مهم‌ترین مسائلی است که با لغو روادید حاصل می‌شود همچنین مناسبات اقتصادی و تجاری بیشتری برقرار شده و افزایش می یابد.

صفاری نطنزی ادامه داد: همچنین تبادلات فرهنگی با توجه به رفت و آمد مردمی میان دو کشور افزایش یافته و فضا باز می شود ضمن اینکه برای زوار عمانی که بخواهند به ایران سفر کنند سهولت کار ایجاد می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره دلایل لغو روادید خاطرنشان کرد: با توجه به فضای ایجاد شده در منطقه این تصمیم گرفته شده است چرا که در حال حاضر جناحی را پشت سر عربستان می بینیم که اقدامات مخربی را در منطقه دنبال می‌کنند و جریانی دیگری نیز در مقابل آنها وجود دارد که تحت عنوان جبهه مقاومت است و ایران نیز آن را دنبال می کند که وجهه این جبهه تقویت و باعث نفوذ بیشتر ایران در منطقه شده است که عمانی ها را به این نتیجه رسانده تا با ایران روابط بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.