| کد خبر: 144101 |

کیخا:

تشکیل وزارت محیط زیست منجر به تنزل جایگاه کنونی محیط زیست نشود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت محیط زیست نباید تنزل جایگاه کنونی این سازمان را به دنبال داشته باشد، گفت: تشکیل وزارت محیط زیست نیازمند تامل و تفکر بیشتر است.

تین نیوز

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت محیط زیست نباید تنزل جایگاه کنونی این سازمان را به دنبال داشته باشد، گفت: تشکیل وزارت محیط زیست نیازمند تامل و تفکر بیشتر است.

احمدعلی کیخا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با طرح تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: در رابطه با یکپارچگی مدیریت آب، منابع طبیعی و محیط زیست این دیدگاه همیشه وجود دارد که حوزه حفاظتی منابع باید یکپارچه شود و تشکیل وزارت محیط زیست و منابع طبیعی نیز در همین راستا مطرح شد؛ استدلال موافقان این طرح این است که چون محیط زیست وزارت نیست بنابراین نمی تواند مورد سوال و استیضاح نمایندگان و مجلس قرار گیرد البته این اظهارات درست و منطقی است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افرادی که مخالف وزارت خانه شدن محیط زیست هستند بر این باورند که وظایف محیط زیست حاکمیتی است و اگر به وزارت خانه تبدیل شود این نگرانی وجود دارد که در سال های پیش رو ممکن است وزیری داشته باشیم که در مقابل خواسته های نمایندگان کوتاه آمده و به دادن مجوزهایی که مغایر با اصل 50 قانون اساسی است تن دهد.

وی افزود: البته مساله اصلی نزدیک کردن این دو دیدگاه به هم است که چگونه سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر پاسخگوی مجلس و نمایندگان در مواردی که ایرادات و اشکالاتی به عملکرد آنها گرفته می شود باشد و از سویی نیز این اطمینان را داشته باشیم که از سوی مجلس فشاری برای انجام برخی از طرح هایی که ممکن است مغایر با اصل 50 قانون اساسی باشد به سازمان وارد نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: نزدیک کردن اظهارات مخالفان و موافقان طرح تشکیل وزارت محیط زیست نیازمند جمع بندی مناسب و بررسی دقیق بوده که نیاز است در شرایط موجود متخصصان چالش های موجود را بررسی و راهکارهای لازم را اتخاذ کنند.

کیخا با بیان اینکه تشکیل وزارت محیط زیست نباید تنزل جایگاه کنونی این سازمان را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: از یک سو این باور درست است که با تبدیل محیط زیست به وزارت خانه اعمال نظارت بیشتری بر عملکرد آن صورت گرفته و مدیران محیط زیست به مجلس پاسخگو هستند؛ البته از سویی اظهارات کارشناسان و محیط زیست نیز مورد تایید است که آنها هم نگران این هستند که اگر جایگاه حاکمیتی آنها تنزل یابد ممکن است در مقاطعی تحت فشار مجبور شوند تصمیماتی را مغایر با اصل 50 قانون اساسی اتخاذ کنند یعنی صدور مجوزها منجر به فعالیت های تخریبی و غیرقابل جبران در محیط زیست نشود.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس دهم، تصریح کرد: می طلبد کارشناسان خبره در حوزه نظارت و همچنین محیط زیست همفکری و همگرایی مناسبی را با هم داشته و این طرح را به صورت اصولی بررسی و تمهیداتی را اتخاذ کنند که نگرانی مسئولان و دوستداران محیط زیست رفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تشکیل وزارت محیط زیست نیازمند تامل و تفکر بیشتر است، تصریح کرد: منافع ملی باید در طرح تشکیل وزارت محیط زیست لحاظ شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.