| کد خبر: 13803 |

◄ حمل و نقل عمومی و ماه رمضان: بهترین گزینه، بهترین انتخاب

تین نیوز | ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک همواره مورد تاکید مسئولان بوده است و برای رسیدن به این امر مهم تلاش ها و برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته است، از سوی دیگر به دلیل افزایش ترافیک در ماه مبارک رمضان به خصوص در ساعات نزدیک به افطار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در این ماه می تواند راهکار مناسبی برای کاهش این ترافیک باشد.

به گزارش تین نیوز، در ابتدا باید دید که شهروندان در ماه مبارک رمضان ترجیح می دهند وقت خود را در ترافیک سپری کنند و یا اینکه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند؟

مترو، اولین گزینه شهروندان تهرانی در ماه رمضان
مشاهدات و بررسی های انجام شده حاکی از آن است که بسیاری از شهروندان در ماه مبارک رمضان به دلیل ترافیکی که در ساعات نزدیک به افطار به وجود می آید، ترجیح می دهند از مترو استفاده کنند، چرا که در مترو با وجود ازدحام جمعیت خبری از ترافیک نیست و تهویه آن نیز معمولا مناسب است.

در واقع می توان گفت مترو یا همان قطار شهری مناسب ترین و اولین گزینه برای روزه داران به حساب می آید، چرا که با وجود سرعت و عدم ترافیک از گرمای سوزان تابستان هم خلاص می شوند که این نیز می تواند عامل مهمی برای استفاده مردم از این وسیله نقلیه عمومی به حساب آید.

بی آر تی پس از مترو
پس از مترو، در میان وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس های بی آری تی نیز می توانند گزینه مناسبی محسوب شوند و روزه دارانی که دسترسی راحت تری به بی آرتی داشته باشند، مایلند تا از این وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد استفاده کنند تا بدون معطل ماندن در ترافیک سر موقع بر سر سفره افطار حاضر شوند.


افزایش گرایش مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی در ماه رمضان

بنابراین می توان گفت گرایش مردم در ماه مبارک رمضان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر می شود و همواره شاهد هستیم که شهروندان در این ماه بیش از گذشته به استفاده از مترو و یا اتوبوس برای رفتن به مقصد و مبدا تمایل نشان می دهند.

از سوی دیگر با وجود افزایش خدمات رسانی اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل عمومی همچنان شاهد ازدحام جمعیت و تشکیل صف های طولانی هستیم. همین امر باعث می شود تا عده دیگری از شهروندان به دلیل همین ازدحام جمعیت استفاده از تاکسی و وسیله نقلیه شخصی را ارجح دانسته و ماندن در ترافیک را بر شلوغی و ازدحام جمعیت ترجیح دهند.

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در ماه رمضان
در همین رابطه سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آمادگی حمل و نقل عمومی تهران برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داده و گفته است که به این منظور ناوگان حمل و نقل عمومی در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت شده و به طور مشخص از ساعاتی پیش از هنگام افطار تا زمان اذان مغرب با تمام توان خدمات رسانی خواهد شد.



از سوی دیگر همواره تقاضای مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر از عرضه است و بسیاری از مردم به ناچار برای رهایی از ترافیک و مناسب بودن کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی است که تمایل به استفاده از مترو و اتوبوس را دارند.

بنابراین باید بر تعداد اتوبوس ها و همچنین قطارها افزوده شود و خدمات رسانی وسایل حمل و نقل عمومی گسترش یابد، چرا که  اتوبوس و مترو واقعا دیگر گنجایش این تعداد جمعیت را ندارند.

در صورت وقوع این امر، قطعا آن دسته از شهروندانی هم که به دلیل همین ازدحام جمعیت از استفاده از وسایل نقلیه عمومی پرهیز می کنند، رفته رفته به سمت وسایل حمل و نقل همگانی روی خواهند آورد و در ادامه شاهد حضور کمتر خودورهای شخصی خواهیم بود.

پس می توان این گونه نتیجه گرفت که مردم به دلیل ترافیک سرسام آور در ساعات نزدیک به افطار با وجود ازدحام جمعیت به استفاده از وسایل نقلیه همگانی تمایل بیشتری نشان می دهند که با تدابیر انجام شده و گسترش خطوط مترو و وسایل حمل و نقل عمومی می توان در آینده شاهد گرایش بیشتر مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی بود که در قبال آن از ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران کاسته خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.