| کد خبر: 244339 |

◄ وزارت راه و شهرسازی هوشمند می شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی سامانه شاهراه شامل سامانه جامع حمل و نقل، اطلاعات حوادث حمل و نقل کشور، احراز هویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی، تلاش کرده از حضور مردم در ادارات خود بکاهد.

تین نیوز

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی سامانه شاهراه شامل سامانه جامع حمل و نقل، اطلاعات حوادث حمل و نقل کشور، احراز هویت و پروانه اشتغال نظام مهندسی، تلاش کرده از حضور مردم در ادارات خود بکاهد.

به گزارش تین نیوز، مهدی صفدری رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به چشم انداز این وزارت خانه در حوزه توسعه دولت الکترونیک گفت: اقدامات وزارت خانه در زمینه توسعه دولت الکترونیک بر اساس اسناد بالا دستی از جمله ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک با ائین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفته است.

صفدری در ادمه با اشاره به اینکه تمام خدمات وزارت راه و شهرسازی در قالب ۱۷۰ سامانه الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود گفت : شناسایی و تدوین فرایند‌های صدور مجوز‌کسب و کار کشور سال گذشته در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و در این حوزه وزارت راه و شهرسازی ۱۰۵ مجور کسب و کار را شناسایی کرد و با توجه به تعاملی که با مرکز ملی مجوز‌های کسب و کار کشور داشتیم توانستیم در هیئت مقررات زدایی به تصویب برسانیم و عناوین این ۱۰۵ مجوز در سامانه مجوز‌های کسب و کار کشور قرار گرفته است.

وی افزود: واگذاری خدمات به پیش خوان دولت مطرح است که دستگاه‌های اجرایی باید خدماتشان را در اختیار پیشخوان قرار دهند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات گفت: بر اساس ضوابط فنی و اجرایی دولت الکترونیک ۱۴ خوشه در این حوزه وجوددارند که ما متولی خوشه سیزدهم به نام حمل و نقل و شهرسازی هستیم.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشتاز در این حوزه سومین دستگاه اجرایی بود که خوشه مرکز تبادل اطلاعاتش را راه اندازی کرد.

اتصال وزارت راه و شهرسازی به دولت هوشمند

صفدری با بیان اینکه راه اندازی سامانه جامع حمل و نقل یکی از پروژه‌های اولویت دولت الکترونیک هست که بر اساس مصوبه هیئت وزیران به دستگاه‌های اجرایی سپرده شده است بیان کرد:

بر اساس آئین نامه اجرایی مواد پنج و شش مبارزه با قاچاق کالا و عرض این سامانه شکل گرفته است و یکی از دست آورد‌های الکترونیکی این است که در چهار حوزه ریلی و هوایی جاده‌ای و دریایی وجود دارد.

وی گفت: سامانه جامعه اطلاعات حوادث حمل و نقل کشور است که سامانه مهمی است در این سامانه که در اختیار شهروندان است و با استفاده از دیتایی که بر اساس برخط است دستگاه‌های متولی مثل پلیس. هلال احمر و پزشکی قانونی و چهار مد حمل و نقلی که در وزارت راه و شهرسازی و اروژانس داریم از آن استفاده می کنیم ویک بخشی از اطلاعات در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بحث انتخابات الکترونیکی نظام مهندسی افزود: در مهر و آبان سال گذشته انجام شد و توانستیم ازاین ظرفیت فناوری اطلاعات در خصوص رای گیری انتخابات اسستفاده کنیم.

وی گفت:اخذ الکترونیکی عوارض آزاد راه‌های کشور پروژه مهمی بود در بحث هوشمند سازی و خدمات الکترونیک این اتفاق افتاد در یک و دوسال گذشته در حال توسعه است.

صفدری د ادامه با شاره به استقرار و به کار گیری زیر ساخت امضا الکترونیکی بوده است که در سامانه جامع حمل و نقل استفاده می کنیم برای تائید اطلاعاتی که در سامانه‌ها تبادل می‌شود اظهار داشت:

بحث استفاده از ظرفیت‌های احراز هویت است که مکلف هستیم استفاده کنیم در سامانه هامون و از طریق سرویس‌های سازمان‌های مربوطه در این حوزه هستند مثل ثبت احوال هستند اطلاعات هویت سنجی رو انجام میدیدم و از مراجعه حضوری شهروندان جلوگیری می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.