| کد خبر: 239167 |

◄ ۱۱ هزار کیلومتر شبکه ریلی از برنامه ششم توسعه عقب مانده‌ایم

در حوزه ریلی طبق برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار کیلومتر ریل داشته باشیم اما تا کنون ۱۴ هزار کیلومتر ساخته شده است.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در حوزه ریلی طبق برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار کیلومتر ریل داشته باشیم اما تا کنون ۱۴ هزار کیلومتر ساخته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اهمیت طرح ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در طی ۴ سال آینده اظهار داشت: وزارت راه و شهرساری مسئله مسکن را خوب شروع کرد، برنامه ریزی و هدف گذاری ساخت ۴ میلیون مسکن تا کنون به درستی انجام شده و مجلس نیز با توجه به قانون جهش تولید مسکن هم جانبه از این طرح حمایت می‌کند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد: در لایحه بودجه و تبصره‌هایی که مربوط به وزارت راه و شهرسازی است مجلس از آنها پشتیبانی خواهد کرد و پیشنهاداتی نیز در جهت تقویت اعتبارات از جمله تهاتر نفت و مواردی از این قبیل را مدنظر قرار داده‌ایم که همه این موارد به وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه عظیم مسکن کمک می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل از مواردی است که باید در همه ابعاد ریلی و زمینی و هوایی مورد توجه و حمایت همه جانبه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: در حوزه ریلی طبق برنامه ششم توسعه باید ۲۵ هزار کیلومتر ریل داشته باشیم که متأسفانه تا کنون ۱۴ هزار کیلومتر ساخته شده است و ۱۱ هزار کیلومتر از برنامه ششم عقب هستیم. در نتیجه این اعتبارات کفاف اقدامات توسعه در حوزه حمل و نقل را نمی‌دهد و لازمه تأمین اعتبار مالی تهاتر است. مجلس پیشنهاداتی در این رابطه دارد که با تهاتر نفت و شناسایی منابع جدید مشکل منابع مالی را حل کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۱ را در حوزه مسکن و حمل و نقل تقویت خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.