| کد خبر: 190192 |

پس از ۱۵ سال

ایران در مقابل عربستان موفق به کسب آخرین کرسی هواشناسی منطقه آسیا شد

سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۵ سال ایران با ۷۶ رای در مقابل عربستان با ۵۴ رای موفق به کسب آخرین کرسی منطقه آسیا شد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۵ سال ایران با ۷۶ رای در مقابل عربستان با ۵۴ رای موفق به کسب آخرین کرسی منطقه آسیا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی، سازمان هواشناسی کشورمان با کسب ۷۶ رای به عضویت شورای اجرایی سازمان هواشناسی آسیا درآمد.

بر اساس این گزارش، شورای اجرایی سازمان هواشناسی( EC ) از نمایندگان کشورهای مناطق شش گانه سازمان هواشناسی جهانی تشکیل شده است و در آن کلیه مستندات سازمان جهانی هواشناسی نهایی می‌شود.

ایران عضو منطقه دوم آسیا بوده که در آن شش صندلی در شورای اجرایی برای اعضای این گروه لحاظ شده است که یک صندلی به کشور رئیس گروه اختصاص دارد که در حال جاضر ریاست آن را کشور امارات بر عهده دارد و پنج صندلی به نمایندگان هواشناسی سایر کشورها اختصاص دارد.

از منطقه سه، کشورهای ایران، عربستان، هند، چین، ژاپن و کره جنوبی کاندیدا شدند. در این دوره از انتخابات شش کشور برای پنج صندلی اعلام کاندیداتوری کردند که پس از مذاکرات سنگین و بدون توافق هر شش کشور برای رآی‌گیری به فروم اصلی رفتند.

در دور اول ۴ کشور هند، قطر، ژاپن و چین انتخاب شدند. عضویت ایران و عربستان با رای مساوی به دور دوم کشیده شد که در دور دوم، ایران با ۷۶ رآی در مقابل عربستان با ۵۴ رآی موفق به کسب آخرین کرسی منطقه آسیا شد.

این موفقیّت بزرگ پس از ۱۵ سال کسب شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.