| کد خبر: 184437 |

◄ تقویت حمل‌ونقل ریلی با تفاهمنامه سازمان برنامه و وزرات راه و شهرسازی

تفاهمنامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور مبادله شد.

تین نیوز

تفاهمنامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدباقر نوبخت از تخصیص بودجه ۱,۹۴۰ میلیارد تومانی برای الحاق ۹۷۴ ریل باس، لکوموتیو و واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور با انعقاد این تفاهم نامه خبر داد و اظهار داشت:  باید زمینه بهره برداری بهتر مردم از شبکه ریلی فراهم شود و در همین راستا طی دو سال گذشته چهار مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل شده است.

وی به الزام توجه به آینده اشاره کرد و افزود:  از این رو در اوایل سال آتی شاهد اتصال شبکه ریلی از میانه به بستان آباد و ایل گولی خواهیم بود.

همچنین پورمحمدی معاون برنامه و بودجه نیز در  در ادامه این مراسم اظهار داشت: تلاش و کوشش مضاعفی برای انعقاد این تفاهم نامه شده است، تفاهمی که تمام واحدهای تولیدکننده را متعهد می‌کند تا تمام ظرفیت تولیدی خود را در اختیار مصرف‌کنندگان بخش ریل قرار دهند.

وی گفت: این تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه به امضا می‌رسد تا تمام تولیدکنندگان ظرفیت‌های تولیدی خود در بخش‌های تولید واگن، لوکوموتیو و سایر بخش‌ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

به گفته وی؛ تمام شرکت‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده در این طرح را بخش خصوصی تشکیل داده و سازمان برنامه و وزارت راه و شهرسازی به عنوان حامی و برنامه‌ریز حضور خواهند داشت

بر اساس این تفاهم نامه که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راه آهن و نمایندگان بخش خصوصی منعقد شد، طی سال ۱۳۹۸ برابر ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار تولید خواهد شد. که شامل تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس، ۳۰ دستگاه واگن مسافری و بازسازی کامل ۲۳۰ واگن مسافری می‌شود. هم تولیدکننده و هم مصرف کننده این لوکوموتیوها و واگن‌ها شرکت‌های خصوصی داخلی خواهند بود. تولید و تحویل این دستگاه ها از فروردین سال ۹۸ آغاز و تا اسفند ۹۸ ادامه خواهد داشت.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.