| کد خبر: 44175 |

در دیدار تشکری هاشمی و پترسون در کنفرانس مهندسی ترافیک مطرح شد:

◄ تقدیر شهردار اونتاریو از شهرداری تهران: " به عمل کار برآید، به سخندانی نیست "

تین نیوز | در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک رئیس اتحادیه امنیت راه های ایالت "اونتاریو" از کشور کانادا در دیداری صمیمی با معاون شهردار تهران گفت: عادلانه است بگوییم که بنده و شما بیش از 10 سال را صرف کاهش میزان حوادث در کشورهای خود کرده ایم و این ماموریت به صورت مشترک انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، برایان پترسون در ادامه با اشاره به نامه تقدیر شهردار "اونتاریو" به  قالیباف اظهار داشت: در این نامه که در سالن کنفرانس آن را در معرض دید حضار قرار دادم شهردار شهر ما از شهردار تهران به دلیل اقدامات چند سال گذشته وی تشکر کرده است.

وی افزود: با توجه به انتخاب قالیباف در ماه دسامبر کشور ما این امر را به فال نیک گرفته و اقدامات مثبت وی را می ستاید. علیرغم اقدامات بی تدبیر شهردار گذشته، خوشبختانه تحول در تهران در دوره مدیریت شهردار فعلی در توسعه ناوگان عمومی قابل ستایش است. شهردار اونتاریو بسیار علاقه مند به استفاده از تجربیات تهران در امور شهری است.

پترسون در اشاره به سفر قبل خود به تهران گفت: در بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران، ما به این باور رسیده ایم که قطعا در سطح کارشناس در ایران به منظور انتقال تجربیات حضور پیدا کنیم و امیدواریم این اتفاق به زودی میان دو شهر بیفتد. مشخص است که ایده های شهر دار تهران کاملا آکادمیک و کارشناسی است. کنترل هوشمند ترافیک مرا غافلگیر کرد.

رئیس اتحادیه ایمنی راه های شهر اونتاریو تصریح کرد: ما حدود 5 سال برای احداث 15 کیلومتر از خطوط مترو جنگیدیم تا به این مقدار راه قطار شهری دست یافتیم. شهردار شهر اونتاریو بسیار علاقه مند است با  قالیباف به عنوان شخصی که توانسته سالانه 30 کیلومتر به خطوط مترو در تهران اضافه کند، از نزدیک دیدار داشته باشد.

وی با تقدیر از ایجاد خطوط اتوبوس تندرو در تهران، آنرا کاملا کارشناسی شده دانست و گفت: این خطوط و اتوبوس های فعال در ان از استاندارد بالایی برخوردارند. پلیس شهر اونتاریو بسیار علاقه مند است مانند تهران در هر منطقه از این شهر پارک اموزش ترافیک ایجاد کند. ما در تورنتو نیز هیچ یک از این پارک ها را نداریم. بنابراین سوالات زیادی در این رابطه وجود دارد.

پترسون در ادامه خاطر نشان کرد: این کنفرانس فرصت بسیارخوبی برای تبادل تجربیات و دانش فنی میان کشورهای مختلف است. در چند سال گذشته بسیاری از ایده ها تبدیل به عمل شده و این امر یاد اور ضرب المثل ایرانی "به عمل کار برآید به سخندانی نیست" نزد شهردار شهر ماست. این شعاری است که رهبرانی که به دنبال عمل هستند به آن توجه ویژه نشان می دهند.  ایران توانایی های خوبی در فرهنگ سازی دارد.

پترسون پس از تقدیم مدال یادبود شهردار "اونتاریو" به تشکری هاشمی، یادآور شد: تغییرات و اقدامات چند سال اخیر در تهران بسیاری از کارشناسان جهانی را به تعجب وا داشته است. ساخت مترو در ایران موضوع جالبی برای گفتگوی متخصصان دو کشور می تواند باشد. به دلیل اینکه مولفه های آن می تواند مورد استفاده در تمامی کشورها قرار گیرد. رویکردهای متفاوت ناوگان حمل ونقل عمومی شهردار تهران بیش از وظیفه یک شهردار است.

وی با بیان اینکه در سفر به کانادا نیز با مسائل ترافیکی موجود در تهران ماجه خواهید شد، افزود: ما ناگزیر از کار همزمان با 6 عملکرد سامانه حمل و نقل در کشورمان هستیم. بنابراین پراختن به ساخت مترو اولویت نخست ما خواهد بود. شهر اونتاریو مانند تهران 12 میلیون جمعیت را در خود گنجانده که مسئولان را ناچار به استفاده از سیستم یک پارچه حمل ونقل می کند. روزی خواهد آمد که خودروهای خودکار به این کارها سامان دهد. شاید افراد زیرک اصفهانی روی آن کار کنند و زودتر به نتیجه برسد.

رئیس اتحادیه امنیت راه های اونتاریو گفت: بیشتر زمان ما صرف آموزش، مهندسی کارآمد در نیروی انتظامی و پلیس و این سیستم شده و می شود. ما بیش از 100 سال است که در امور آموزشی به رانندگان خود تلاش می کنیم اما 15 درصد از آنها هنوز از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند. اول باید ذهنیت ها تغییر پیدا کند. مطالعات چندین ساله نیاز است تا به یک راهکار مناسب دست یافت.

در ادامه این نشست صمیمی، معاون شهردار تهران ضمن تشکر از توضیحات پترسون، گفت: هر چند فاصله سنی ما زیاد است اما نکته مشترک ما، صرف زمان زیاد برای ایمن سازی شهر به منظور بهره گیری همشهریان مان بوده است و این اراده مشترک میان ما می تواند فصل مشترک همکاری های آینده دو شهر باشد.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: ما به عنوان کشور در حال توسعه راه زیادی تا رسیدن به جایگاه کنونی شما در پیش داریم و تجربیات شما می تواند این امکان را دراختیار تهران قرار دهد که زمان دستیابی به آنچه در کانادا اتفاق افتاده کوتاه شود. بیش از آنچه در زیرساخت های تهران کار شده باید در این شهر کار شود. اما در حوزه مسائل انسانی و انچه از آن به عنوان شهر انسان محور از ان یاد می شود امور زیادی باقی مانده است.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تصریح کرد: شهردار تهران که طراح و سازنده سالانه بیش از 30 کیلومتر مترو در تهران هستند در سخنان خود دو مسئله را عنوان کردند: یکی بهبود شیوه زندگی و دیگری بهبود رفتار ترافیکی که ما آن را سرلوحه کارهای خود قرار خواهیم داد. مترو را می توان با پول ساخت اما بهبود رفتار ترافیکی و نیازمند زمان زیادی است و می تواند موضوع همکاری خوبی میان دور شهر باشد.

وی تاکید کرد: تصور می شود با توضیح نحوه عادت کردن رانندگان تهرانی به بستن کمربند ایمنی به این نکته خواهیم رسید که با کار فرهنگی می شود بسیاری از مسائل را از پیش رو برداشت. تا سال حدود 2000 مطلقا استفاده از کمربند ایمنی در ایران مفهوم کنونی را نداشت. به این نتیجه رسیده ایم که مجموع  ابزار و کارها در کنار یکدیگر خروجی بسیار خوبی را برای کشور به همراه دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به حضور شهردار تهران در مسئولیت نیروی انتظامی در سال های نه چندان دور، گفت: استفاده از کمربند ایمنی را ظرف شش ماه همه گیر کرد و دیده می شود پایبندی به آن روز به روز افزایش پیدا کرده است. موضوع سخنرانی شهردار تهران نیز ارتقای فرهنگ ترافیک نزد رانندگان تهرانی بود و اطمیان می دهیم که در آینده نزدیک به این مهم در این کلانشهر دست یابیم. موضوع آموزش ما بر دو اصل حرکت در بین خطوط و رعایت حقوق بین رانندگان و عابران پیاده استوار شده است.

معاون شهردار تهران ابراز امیدواری کرد: در دیداری که شهرداران دو شهر در آینده خواهند داشت، فصل مشترک همکاری ها مورد توجه قرار گیرد و تجربیات دو طرف در دو قالب انتقال دانش فنی و تجربیات رد و بدل شود. شهرداری تهران تجربیات مفیدی دارد که می تواند در اختیار شما قرار دهد. امید که زودتر در این مسیر قرار گرفته و به اهداف خود دست یابیم. کانادا به دلیل پذیرش مهاجران ایرانی فراوان می تواند همکار خوبی در انتقال تکنولوژی حمل و نقل عمومی به ایران باشد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یگانه - شهروند 0 0

    کجا سالی سی کیلومتر مترو ساخته شده؟ ممکن است نام خط، تعداد ایستگاه ها و مکان آنها را اعلام نمایند؟ آیا اینها تفاوت ساخت تونل، با ساخت کامل مترو و بهره برداری از آن را می دانند؟ مسئولین محترم شهرداری: چرا برای اثبات خودتان، کار با ارزش دیگران در مترو را نفی می کنید؟ شما با پول ساخت بی حاصل تونل نیایش و دوطبقه کردن پل صدر(که مشکل ترافیک بزرگراه صدر در همه ساعات را بدتر کرده) چرا مترو را توسعه ندادید؟ چرا همه چیز را در خدمت خودرو شخصی قرار می دهید؟ حتما برای شهر انسان محور! و گرفتن مدال و لوح!