| کد خبر: 222427 |

جاده‌های مازندران خلوت شد

رئیس پلیس راه مازندران گفت که بارش خفیف برف به همراه اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تردد خودرو را در محورهای اصلی استان از جمله هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر به صورت محسوس کاهش داده و به نوعی جاده‌ها را خلوت کرده است.

تین نیوز

 رئیس پلیس راه مازندران گفت که بارش خفیف برف به همراه اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تردد خودرو را در محورهای اصلی استان از جمله هراز ، کندوان ، سوادکوه و کیاسر به صورت محسوس کاهش داده و به نوعی جاده‌ها را خلوت کرده است.

به گزارش تین نیوز، سرهنگ علیرضا قدمی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نیروهای پلیس از بامداد امروز در مبادی ورودی محورهای استان مستقر شدند و گزارش هایی که تاکنون دریافت کردیم این است که خوشبختانه مردم تاکنون با اجرای محدودیت های کرونایی همراهی خوبی دارند.

وی گفت : علاوه بر نیروهای پلیس ، دوربین ثبت تخلفات هم در جاده های مازندران وجود دارد که از بعد از ظهر امروز برای اعمال قانون علیه متخلفان مصوبات کرونایی فعال می شود و چنانچه کسی بخواهد به دور از چشم پلیس وارد جاده های مازندران شود ، از این طریق شناسایی و جریمه خواهد  شد.

رئیس پلیس راه مازندران افزود : کارمندان و فعالان اقتصادی که شماره پلاک خودروی آنها از طریق مراجع ذیربط در اختیار پلیس قرار می گیرد ، با وجود ثبت شماره به وسیله دوربین ها ، جریمه نمی شوند ولی به طور کلی تردد تمامی خودروها با پلاک غیربومی در استان ممنوع است و در صورتی که وارد شهرها شوند جریمه می شوند.

وی ادامه داد : البته خودروهای با پلاک غیربومی که قصد خروج از استان را دارند مشمول جریمه نخواهند شد و آزاد هستند مازندران را ترک کنند.

سرهنگ قدمی همچنین استفاده شهروندان مازندرانی از خودروهای پلاک غیربومی مانند خودروهای پلاک تهران را در ایام اعمال محدودیت های کرونایی نیازمند ارائه مدارک شناسایی معتبری دانست که محل سکونتشان را نشان دهد.

وی نسبت به خطر خلوتی جاده های مازندران که زمینه افزایش سرعت خودروها را فراهم کرده است ،هشدار داد و بیان داشت : رانندگان بویژه خودروهای سنگین باید در این شرایط و البته به لحاظ لغزندگی جاده ها بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از امروز شنبه  اول آذر ماه در سراسر کشور اغاز شده است.

بر اساس اعلام رسمی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران ،شهرستان های آمل، بهشهر و ساری دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها استان دارای وضعیت نارنجی هستند.

در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

 ورود و خروج وسایل نقلیه غیر بومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی است و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز جریمه می شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.