| کد خبر: 158702 |

◄ طرح جدید ترافیک آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه کلیات طرح ترافیک مورد تائید شورا است گفت بیش از 120 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک واردشده است که در حال حاضر متأسفانه تعداد ورودی‌های خودرو به محدوده طرح ترافیک بسیار افزایش پیداکرده که در طرح جدید تلاش خواهیم کرد تعداد این ورودی‌ها کاهش پیدا کند.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کلیات طرح ترافیک مورد تائید شورا است گفت بیش از 120 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک وارد شده‌اند که در حال حاضر متأسفانه تعداد ورودی‌های خودرو به محدوده طرح ترافیک بسیار افزایش پیداکرده که در طرح جدید تلاش خواهیم کرد تعداد این ورودی‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش تین‌نیوز، محسن هاشمی در خصوص طرح ترافیک جدید گفت: طرح ترافیک فعلی تا فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت اما بیش از 20 سال است که طرح ترافیک فعلی در حال اجرایی شدن است. در ابتدای این طرح تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به محدوده طرح را داشتند و 4 هزار خودرو نیز می‌توانستند به‌صورت روزانه مجوز ورود به طرح ترافیک را خریداری کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 100 هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند به همین دلیل آلودگی هوای شهر تهران کاهش نمی‌یابد و عملاً گویی طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. در حال حاضر به همه کارت ورود به محدوده طرح ترافیک داده‌ایم و از سوی دیگر درآمدی نیز نصیب شهرداری تهران نمی‌شود چراکه تورم بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در طرح ترافیک جدید ورودی به محدوده طرح ترافیک را کاهش دهیم، درگذشته 20 هزار خودرو برای ورود به طرح می‌آمدند که امروز به 120 هزار خودرو افزایش پیداکرده است. لذا نیاز است که این موضوع موردبررسی قرار گیرد که در این بازه زمانی چرا ورود به طرح این‌قدر افزایش پیداکرده است.

رییس شورای شهر تهران در خصوص ممنوعیت طرح‌های شناور نیز گفت: صدور مجوزهای شناور اقدام مناسبی بود اما متأسفانه به‌صورت مناسب از آن استفاده نمی‌شد به شکلی که کارت‌های شناور به‌صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرارگرفته بود که نهایتاً مجوز آن لغو شد.

وی تأکید کرد: 500 تا 600 کارت به‌صورت غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار داشت.

وی با اشاره اینکه هنوز به‌صورت رسمی طرح ترافیک جدید به تصویب نرسیده، افزود: باید مسیرهای قانونی برای تصویب این طرح طی شود و شورای شهر تهران و شورای ترافیک تهران باید طرح جدید را به تصویب برسانند تا اجرایی شود. البته کلیات این طرح مورد تائید شوراست، اما در جزئیات آن همچنان باید مسائل مختلف موردبحث و بررسی قرار گیرد.

دو روز پیش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده ک که توزیع کارت‌های شناور طرح ترافیک به‌طور کامل متوقف‌شده و بیش از ۶۰۰ کارت موجود نیز باطل‌شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.