| کد خبر: 245413 |

◄ پایان عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ در فرودگاه های کشور

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ با اعلام خبر پایان عملیات حج تمتع سال جاری گفت: روز جمعه هفتم مرداد، آخرین پرواز در ساعت ۱۷:۲۵ در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

تین نیوز

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ با اعلام خبر پایان عملیات حج تمتع سال جاری گفت: روز جمعه هفتم مرداد، آخرین پرواز در ساعت ۱۷:۲۵ در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل و مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ با اعلام خبر پایان عملیات حج تمتع سال جاری گفت: روز جمعه هفتم مرداد، آخرین پرواز در ساعت ۱۷:۲۵ در فرودگاه زاهدان به زمین نشست.

رستمیان اظهار کرد: پروازهای برگشت حجاج از تاریخ ۲۳ تیر از فرودگاه تبریز آغاز و به مدت ۱۷ روز به طول انجامید.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۶۵ پرواز از سرزمین وحی به ۱۸ فرودگاه میهن انجام شد گفت: در طول مدت عملیات بازگشت تعداد ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه منوره و ۹۵ پرواز از فرودگاه جده انجام شد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ تصریح کرد: تعداد ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کشور منتقل شدند.

رستمیان گفت: ۱۱۵ پرواز مربوط به ۱۷ فرودگاه عامل درحج بوده که طی آن ۲۸ هزار و ۳۵۶ زائر با یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۳۲ کیلوگرم بار جابجا شده اند.

وی ضمن اشاره به بیشترین و کمترین تعداد زائر در فرودگاه‌های کشور گفت: بیشترین زائر متعلق به فرودگاه مشهد با پنج هزار و ۹۹۲ زائر و کمترین زائر نیز برای فرودگاه اردبیل با ۲۶۲ زائر است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: میزان تاخیرات در طول انجام عملیات برگشت به طور متوسط ۵۵ دقیقه اعلام شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ رستمیان در پایان ضمن قدردانی از تمام دست اندرکاران عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: از تمامی همکاران در فرودگاه‌های کشور و مسئولین سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و کلیه نهادها و ارگان ها از جمله سپاه، پلیس، نهاد ریاست جمهوری، اداره گذرنامه و گمرک جمهوری اسلامی که هریک به نوعی در عملیات حج تمتع فعالیت کردند و شرایط مطلوبی را در شان زائران خانه خدا رقم زدند، قدردانی می کنم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.