| کد خبر: 225711 |

کاهش ۷۳ درصدی مسافر بین المللی فرودگاه های ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۷۳ درصدی تعداد مسافران بین المللی کشور تا ماه نوامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل بحران کرونا خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۷۳ درصدی تعداد مسافران بین المللی کشور تا ماه نوامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ به دلیل بحران کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سیاوش امیرمکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر بیان کرد: سال 2020 میلادی جهان کاهش 59 تا 60 درصدی مسافرت های هوایی را تجربه کرد، به گونه ای که در این سال میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی 112 میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین المللی 60 درصد کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: سال 2020 در فرودگاه های خاورمیانه 116 میلیون مسافر بین المللی و نیز 21 میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین المللی کاهش یافت.

وی گفت: در این سال تعداد مسافران داخلی فرودگاه های خاورمیانه 23 میلیون نفر و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت.

ایران رتبه 30 دنیا از نظر ضرر و زیان کرونا در بخش پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی

امیرمکری با اشاره به اینکه سال 2020 شاهد کاهش 73 درصدی مسافران بین المللی و نیز کاهش 46 درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم، افزود: ایران با حدود 52 درصد و 69 میلیون دلار کاهش درآمد نسبت به سال 2019 رتبه 30 را از منظر ضرر و زیان در دنیا دارا است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: بر اساس گزارش ACI (اتحادیه‌ بین المللی فرودگاه ها)، رضایت مشتری در فرودگاه ها طی سال 2020 در مقایسه با سه ماه اول سال 2019 در آسیا و اقیانوسیه به طور عمده در فرودگاه های بزرگ کاهش یافته است که این امر می تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه داشته باشد.

به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر، سیستم های امنیت و کنترل گذرنامه، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان ها به عنوان بحرانی ترین و مهمترین بخش های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.