| کد خبر: 187569 |

◄ نوسازی ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه ها شتاب می گیرد

نوسازی ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه های کشور در سال «رونق تولید» شتاب بیشتری خواهد گرفت.

تین نیوز

نوسازی ناوگان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در فرودگاه های کشور در سال «رونق تولید» شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمید حاجی بیگی، مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با اعلام این خبر عنوان کرد:  یکی از مهمترین الزامات ایکائو در خصوص عملیاتی بودن فرودگاه ها، ناوگان  خودروهای آتش نشانی است و  به روز بودن تجهیزات و امکانات این حرفه نقش مهم و اساسی در عملیات اطفای حریق و نجات جان انسان ها ایفا می کند.

حاجی بیگی در تشریح روند نوسازی ناوگان آتش نشانی فرودگاه ها در سال جاری گفت: در این راستا می توان به تجهیز 66 دستگاه کف ساز آتش نشانی، 15 دستگاه خود روی پیشرو، 25 دستگاه خودروی مارشالر، هشت دستگاه برف خوار فرودگاهی، 59 دستگاه تیغه برف روب فرودگاهی، 14 دستگاه اوره پاش و غیره اشاره کرد که تمام مراحل محاسباتی، طراحی سازه ای و تهیه مشخصات فنی توسط کارشناسان و مهندسان اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما انجام شده است و در سال جاری تحویل فرودگاه ها می شود.

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما افزود:  با ورود 66 دستگاه خودروی کف ساز آتش نشانی به ناوگان، بخشی از خودروهای قدیمی  با تغییر کاربری و استفاده مجدد در اختیار عملیات زمستانی قرار می گیرد.

وی از جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه آتش نشانی فرودگاهی نیز خبر داد و گفت: یکی از الزامات ایکائو، تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه آتش نشانی است، چراکه نیروی انسای متخصص و آموزش دیده وظیفه کاربری و استفاده از ماشین آلات را در شرایط و بحرا ن های مختلف فرودگاهی بر عهده دارد.

حاجی بیگی ادامه داد: امسال با حمایت و تایید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای جذب نیروی متخصص اقدام می شود و تمام کارکنان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گواهینامه ویژه آتش نشانی را دریافت می کنند. همچنین بعد از ماه رمضان، اقدامات لازم برای سنجش، آمادگی جسمانی و بررسی سلامت کارکنان این حوزه انجام می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.