| کد خبر: 183983 |

شرایط تبدیل وضعیت کارکنان شرکت فرودگاه‌ها از پیمانی به رسمی

شرایط تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در مشاغل حاکمیتی از سوی دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه اعلام شد و امکان ثبت اطلاعات کارکنان پیمانی ستادی و فرودگاهی به منظور تبدیل وضع به رسمی آزمایشی در سامانه bpms از تاریخ 22 اسفند 97 فراهم شده است.

تین نیوز

شرایط تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در مشاغل حاکمیتی از سوی دفتر تشکیلات و برنامه و بودجه اعلام شد و امکان ثبت اطلاعات کارکنان پیمانی ستادی و فرودگاهی به منظور تبدیل وضع به رسمی آزمایشی در سامانه bpms از تاریخ 22 اسفند 97 فراهم شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، با عنایت به بخشنامه‌های شماره 144189 مورخ 28 خرداد 97 و 671709 مورخ 5 اسفند 97 سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تبدیل وضع کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در مشاغل حاکمیتی و با توجه به نامه شماره 146499 مورخ 18 اسفند 97 معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی مبنی بر تائید حاکمیتی بودن مشاغل فرودگاه‌های کشور و نظر به نامه شماره 146855 مورخ 18 اسفند 97، دفتر تشکیلات و بودجه و بودجه بر اساس ماده 3 بند (الف) دستورالعمل موضوع ماده "5" آیین‌نامه اجرایی ماده "46" قانون مدیریت خدمات کشوری و بند 1-2-1 بخشنامه شماره 671709 مورخ 22 اسفند 97 شرایط تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی به شرح زیر عنوان کرده است:

الف - حداقل پنج سال از استخدام پیمانی کارمند سپری‌شده باشد؛

تبصره: چنانچه کارمند پیمانی از دستگاه دیگری به منتقل‌شده باشد، با رعایت حداقل سنوات موضوع این بند، باید حداقل یک سال از زمان انتقال وی به دستگاه اجرایی مقصد گذشته باشد؛

ب- استخدام پیمانی کارمند از طریق قبولی در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده 44 قانون که به‌صورت عمومی برگزارشده یا می‌شود، صورت پذیرفته باشد؛

ج- متوسط امتیازات ارزشیابی سالانه سه سال آخر کارمند در دوره پیمانی از هشتاد درصد (%80) امتیازات ارزشیابی کمتر نباشد؛

د- عدم محکومیت کارمند به هریک از مجازات بندهای "هـ"،"و"،"ز" ماده (9) قانون رسیدگی به تخلفات اداری، در طول دوره پیمانی؛

تبصره 1: تبدیل وضع استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی در دوره مأموریت، در دستگاه اجرایی مقصد امکان‌پذیر نیست. استخدام رسمی آزمایشی آنان در دستگاه مبدأ نیز مشروط بر این است که حداقل یک سال منتهی به تبدیل وضع در دستگاه اجرایی مبدأ اشتغال داشته و مفاد بندهای فوق در مورد آنان رعایت شده باشد.

 "همچنین این دفتر نکات مهم و قابل‌توجهی را به قرار زیر اعلام کرده‎است:

1- پشتیبان سامانه درهر واحد سازمانی موظف است اطلاعات درخواستی کارکنان واجد شرایط تبدیل وضع در فرایند مربوطه را ثبت و مدارک و مستندات ذی‌ربط را الصاق کند.

2- پس از تائید عملکرد کارمند توسط مدیر واحد سازمانی، درخواست به این اداره کل ارسال و در صورت تائید تمامی مراحل فرایند و نیز اخذ نظر مبادی ذی‌ربط مانند اعلام نظر هسته گزینش و سایر فرایندهای قانونی، اطلاعات در سامانه سازمان اداری و استخدامی کشور بارگذاری خواهد شد.

3- در صورت تائید در سامانه سازمان اداری و استخدامی شماره مستخدم رسمی آزمایشی صادر و مراتب اطلاع‌رسانی وحکم کارگزینی صادر خواهد شد.

تذکر 1: مسئولیت صحت اطلاعات اولیه بر عهده مدیر هر واحد سازمانی است.

تذکر 2: الصاق مدارک و مستندات موردنیاز در فرایند تبدیل وضع، در مهلت زمانی مناسب توسط پشتیبان سامانه هر واحد سازمانی الزامی است.

تذکر 2-1: این فرایند در فرودگاه‌های کشور پس از ثبت اولیه توسط پشتیبان، به کارپوشه کارشناس منابع انسانی آن فرودگاه برای بررسی و تطبیق با قوانین جاری ارسال و نهایتاً با تائید و اعلام رضایت مدیر آن واحد سازمانی مربوط به این اداره کل ارسال می‌گردد.

تذکر 2-2: فرایند مذکور در واحدهای ستادی پس از ثبت اولیه توسط پشتیبان واحد سازمانی برای اعلام نظر به کارپوشه مدیر مربوطه ارسال می‎شود.

فتر تشکیلات و برنامه و بودجه همچنین تأکید کرده است: اجرای بخشنامه ابلاغی منوط به تائید مراتب در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین‌شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در سامانه کارمند ایران خواهد بود.

 در این اطلاعیه در پایانآمده است:  شایان‌ذکر است مکاتباتی که قبل از تاریخ صدور این بخشنامه به این اداره کل ارسال شده است مورد عمل قرار نخواهد گرفت و صرفاً اطلاعات کارکنان می‌بایست بر اساس مفاد بخشنامه‌های موردنظر در سامانه مزبور درج و ثبت شود و همچنین برای تسریع در انجام فرایند و بررسی و تطبیق مدارک، از ثبت اطلاعات خارج از چارچوب بخشنامه‌های یادشده پرهیز شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.