| کد خبر: 241972 |

◄ ۸۰۰ صندلی به ظرفیت قطارهای کرمان در نوروزاضافه شد

مدیرکل راه آهن استان کرمان از افزایش ۸۱ درصدی استقبال مردم از سفر ریلی به استان کرمان طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

تین نیوز

 مجید ارجونی با اشاره به رشد سفرهای نوروزی در استان خاطر نشان کرد: از تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۶۳ هزار و ۵۵۵ نفر مسافر از طریق راه آهن کرمان جابجا شدند که نسبت به سال گذشته با رقم ۳۵ هزار و ۱۵۲ نفر، با افزایش ۸۱ درصدی همراه شده است.

به گزارش تین نیوز، وی علت افزایش تعداد مسافران را علاوه بر کمتر شدن محدودیت‌های کرونایی و تمایل مردم به زیارت آرامگاه شهید سلیمانی، ارتقاء ظرفیت قطارها دانست و گفت: ظرفیت استفاده از هر واگن در ابتدا ۵۰ درصد بود که با سیاست‌های ستاد کرونا به ۸۰ درصد رسید و باتوجه به درخواست‌های مردمی و تصمیم‌گیری ستاد، تقاضای یک رام قطار اضافه را مطرح کردیم.

ارجونی افزود: یک رام قطار به صورت ۱۰ واگن چهار تخته با کیفیت بالا و چهار ستاره  در استان کرمان مستقر شد که ظرفیت روزانه رفت و برگشت ۸۰۰ نفر را در ایام نوروز افزایش داد.

وی تعداد قطارهای روزانه اعزام شده از راه آهن استان کرمان را حدود ۸ رام بصورت رفت و برگشت و بین راهی اعلام کرد و گفت: میزان تاخیر قطارهای این استان از مبدا نیز طی ایام نوروز ۱۴۰۱ صفر بود.

مدیرکل راه آهن استان کرمان با بیان اینکه با برنامه ریزی صحیح حتی یک مورد شکایت در سامانه ثبت شکایات راه آهن استان کرمان نداشتیم اضافه کرد: یک تیم طی ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته تمامی قطارها را رصد می‌کرد و در لحظه مشکلات رفع می‌شد و در این ایام هیچ سانحه‌ای در بخش قطار و مسافر نداشتیم.

ارجونی میزان تخلیه و بارگیری و حمل بار از طریق راه آهن استان کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۱ را حدود ۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بیشترین بار حمل شده در این ایام مربوط به کنستانتره و گندله معادن فولاد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.