| کد خبر: 192794 |

مدیر بندر امیرآباد اعلام کرد:

پیشرفت ۹۲ درصدی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد

طرح پیشرفت ۹۲ درصدی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد امسال تکمیل می‌شود.

تین نیوز

مدیر بندر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی ساخت اسکله رورو ریلی در بندر گفت: این طرح امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سیاوش رضوانی درباره روند ساخت اسکله رورو با اظهار اینکه این اسکله برای ما و کشورهای حاشیه دریای خزر جاذبه دارد افزود: ۹۲ درصد ساخت این اسکله پایان یافت و اراضی پشتیبانی، ریل‌های روسی، باسکول واگن‌ها و غیره آماده است.

وی تنها ایراد اسکله را پل موجود در مسیر اسکله بیان کرد و گفت: حدود یکماه قبل مناقصه برای اصلاح پل برگزار شد و پیمانکار در حال جمع آوری ضمانت نامه‌ها است و این طرح با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است.

رضوانی به موضوع گردشگری در بندر اشاره و اضافه کرد: یکی از زون ها، گردشگری است و ۲۵ هکتار از اراضی بندر به این مسئله اختصاص یافته است.

مدیر بندر و دریانوردی امیرآباد با اظهار اینکه متقاضی زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم گفت: با چند شرکت در بندر جلساتی برگزار و مقرر شد از بین آنان شرکت‌هایی که دارای اهلیت و تجربه هستند را انتخاب کنیم.

رضوانی با عنوان اینکه شرق مازندران مراکز گردشگری مناسب ندارد گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از مشارکت سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی و انتخاب یک شرکت قوی بتوانیم از مزیت‌های گردشگری بندر امیرآباد نیز بهره بریم.

مدیر بندر و دریانوری امیراباد سطح اراضی تحت پوشش بندر را هزار و ۶۰ هکتار بیان کرد و گفت: در حوزه محیط زیست در زمینه تخلیه آب و فاضلاب کشتی و دیگر امور با محیط زیست تعامل مطلوبی داریم.

رضوانی با تاکید بر افزایش کالاهای صادراتی در بندر امیرآباد افزود: دهه ۸۰ حدود هشت هزار تن آهن آلات وارد بندر می‌شد و اکنون به کمتر از ۵ درصد رسیده است و بیشتر در پی آن هستیم تا صادرات و ترانزیت را در بندر افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.