| کد خبر: 175800 |

با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود؛

◄ احداث کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی در مجتمع بندری امام‌خمینی

سرعت تخلیه کالای اساسی در مجتمع امام‌خمینی دو برابر افزایش پیدا می کند.

تین نیوز

کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی باهدف افزایش ظرفیت پذیرش و تخلیه کشتی‌های حامل روغن خوراکی با مشارکت بخش خصوصی در مجتمع بندری امام توسعه و احداث شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادرودریانوردی استان خوزستان درباره احداث کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی، گفت: این پروژه که شامل مسیر چهارخط لوله به طول ۹۰۰ متر است، طی مدت شش ماه اجرایی می‌شود.

عبدالرحیم شولکی، درباره ویژگی‌های این پروژه عمرانی تصریح کرد: پروژه مذکور با ظرفیت اسمی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن و باارزش ۶۰‌میلیارد ریال در صورت بهره‌برداری، ۱۳۵‌نفر فرصت شغلی جدید فراهم می‌کند. تعداد ۳۲‌مخزن نگهداری روغن خوراکی جمعا به ظرفیت ۸۳‌هزار تن به ظرفیت این مجتمع بندری افزوده می‌شود.

معاون مهندسی و عمران این اداره‌کل در تشریح مزایای بهره‌گیری از کریدور و خطوط انتقال روغن خوراکی خاطرنشان کرد: درگذشته به دلیل اشتراک در خط بهره‌برداری امکان پهلودهی و تخلیه هم‌زمان دو فروند کشتی میسر نبود که این موضوع موجب وقفه در تخلیه محموله شرکت‌های دیگر و افزایش مدت انتظار کشتی در اسکله و در نتیجه تحمیل هزینه‌های جانبی از جمله پرداخت جریمه دیرکرد و هزینه‌های ارزی می‌شد و با بهره‌برداری از این کریدور و خطوط لوله انتقال، سرعت تخلیه این کالای اساسی دو برابر افزایش‌یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.