| کد خبر: 195351 |

زیرساخت‌ها در گمرک اسلام قلعه سبب کندی تردد کامیون‌های ترانزیت شده است

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افزایش یابد این منطقه آمادگی دارد روزانه ۵۰۰ کامیون افغانستانی را از منطقه خارج کند. همین فراهم نبودن زیرساخت‌ها سبب کندی تردد کامیون‌های ترانزیت شده است.

تین نیوز

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: اگر زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افزایش یابد این منطقه آمادگی دارد روزانه ۵۰۰ کامیون افغانستانی را از منطقه خارج کند. همین فراهم نبودن زیرساخت‌ها سبب کندی تردد کامیون‌های ترانزیت شده است.

به گزارش تین‌نیوز، سیدحسین آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد:منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نقش بسزایی در اقتصاد استان خراسان رضوی دارد و با توسعه اقتصاد در شهرستان مرزی تایباد نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت.

وی افزود: با توجه به تدبیرهای انجام شده و با هماهنگی نهادهای مستقل در مرز دوغارون روند ورود و خروج کامیون‌ها در منطقه ویژه اقتصادی تسریع یافته و انتظار رانندگان نسبت به گذشته به ۲۴ ساعت کاهش یافته است.

آقایی با اشاره به ملاقات رئیس کل گمرک کشور افغانستان بیان کرد: این دیدار با هدف افزایش تعداد باسکول‌های گمرک اسلام قلعه و همچنین فعالیت بهتر و مستمر قسمت چک کردن با نام‌های بین المللی انجام گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین در برگزاری سومین اجلاسیه مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی که با حضور مسئولان اقتصادی دو استان در افغانستان برگزار شد، طرفین بر رفع موانع و مشکلات و نیز انجام اقدامات موثر در خصوص رضایت‌مندی تجار و صاحبان کالا و رانندگان در راستای توسعه مراودات اقتصادی دو استان توافق کردند.

آقایی مطرح کرد: شهرستان تایباد از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که این پتانسیل‌ها باید در جهت اشتغالزایی به بهترین شکل ممکن مدیریت شود. نیروهای نخبه زیادی در این خطه مرزی وجود دارد که باید از این استعداد ارزنده استفاده شود و یک کارگروه قوی با حضور این افراد در قالب معین اقتصادی شهرستان تشکیل گردد و بر روی طرح‌های زودبازده فعالیت کنند تا مردم روستا زودتر به اندوخته‌های خود دست پیدا کنند.

وی با اعلام راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی گفت: با هدف تسریع در پذیرش کامیون‌های ایرانی و ایجاد رفاه برای رانندگان سامانه اینترنتی نوبت دهی در پرتال منطقه ویژه اقتصادی دوغارون راه اندازی شده و قابل دسترسی و بهره‌برداری است، رانندگان می‌توانند با اخذ نوبت اینترنتی و در دست داشتن کد رهگیری دریافتی از سامانه بدون قرار گرفتن در صف نوبت دهی و به طور مستقیم وارد منطقه ویژه شوند.

آقایی عنوان کرد:  باسکول 60 تنی با هدف کنترل بیشتر روی توزین کامیون‌های حمل بار به سمت افغانستان در نقطه صفر مرزی راه اندازی شده که باعث تسهیل در کار گمرک و سرعت عمل خروجی کامیون‌ها و کاهش ازدحام و ترافیک شده است.

وی ادامه داد: این باسکول با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال و در مدت دو ماه در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با سرمایه‌گذاری در منطقه به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.