| کد خبر: 265394 |

◄ ۱۵ درصد راه های اصلی و فرعی خراسان جنوبی دوبانده است

مدیر کل راه شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون فقط ۱۵ درصد راه‌های اصلی و فرعی استان دو بانده است.

تین نیوز

بیرجند| مدیر کل راه شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۵ درصد راه‌های اصلی و فرعی استان دو بانده است که از مجموع ۵ هزار و ۷۱۳ کیلومتر ۸۵۳ کیلومتر را شامل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، میرمحمد مودی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز به احداث ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان داریم.

مودی با بیان اینکه خراسان جنوبی نیازمند یک‌هزار و ۶۱۹ کیلومتر راه دو بانده است، افزود: جمع کل راه‌های استان ۱۷ هزار و ۲۱۳ کیلومتر شامل راه‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی آسفالته، شوسه و خاکی است.

وی گفت: از ۵ هزار و ۷۱۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی استان، یک هزار و ۸۹۴ کیلومتر شریانی و ۹۲۲ کیلومتر ترانزیتی است.

مدیر کل راه شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۷۲ کیلومتر باند دوم موجود و در دست اقدام استان ۸۵۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده و ۵۷۲ کیلومتر با پیشرفت ۳۷ درصد در دست اجرا است.

مودی افزود: یک هزار و ۶۴ کیلومتر نیز فاقد عملیات اجرایی بوده که ۴۶۶ کیلومتر مطالعات آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ترانزیت به افغانستان و کشور‌های آسیای میانه از راه‌های خراسان جنوبی انجام می‌شود، یادآور شد: با روند رو به رشد توسعه مبادلات تجاری در مرز ماهیرود و قرارگیری خراسان جنوبی در مسیر شاهراه بین المللی شمال جنوب و اتصال آن به بندر چابهار و بندرعباس و از طرفی عبور دو شاهراه شرق غرب و اتصال ناحیه مرکزی کشور به مرز‌های شرقی دو کوهانه نهبندان، ماهیرود سربیشه (میل ۷۸)، گلورده درمیان (میل ۷۳)، یزدان زیرکوه و دوغارون تایباد باعث شده محور‌های مواصلاتی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: علاوه بر توسعه مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان و کشور‌های آسیای میانه، تسهیل و ارتقای ایمنی حمل و نقل کالا و مسافر جزو اهداف تعریف شده در این محور‌ها بوده و لزوم ارتقای عملکرد آن‌ها و تبدیل به بزرگراه (باند دوم) را بیشتر از گذشته ضروری می‌سازد.

به گفته مودی مبلغ قرارداد‌های در دست اجرا ۶ هزار میلیارد تومان بوده که مطالبات پیمانکاران نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.