| کد خبر: 201265 |

◄ دو رخداد مشابه در 10 روز: برخورد کامیون و پل عابر؛ مشکل کجاست؟ + فیلم

پاکت یک دستگاه کمپرسی با پل عابر پیاده برخورد و پل سقوط کرد که همزمان یک کامیون ولوو نیز که در حال حرکت بوده با پل برخورد و راننده آن به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

تین نیوز

چند روز پیش (14 آذر) یک تریلی در میدان امام حسین مشهد با پل هوایی برخورد کرد که این حادثه موجب سقوط پل و مصدومیت هفت نفر شد.

به گزارش تین نیوز،  پس از این رخداد امیر عزیزی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در گفت و گو با رسانه‌ها، ارتفاع زیاد بار کمپرسی و برخورد آن با پل عابر پیاده را علت سقوط این پل( فیلم پیوست) دانست و گفت: در بررسی علت این حادثه که در بزرگراه شهید چراغچی رخ داد، مشخص شد ارتفاع بار کامیون زیاد بوده و راننده بدون توجه به آن به شدت با پل برخورد کرده و باعث سقوط پل شده‌ است که در این حادثه هفت نفر دچار جراحت شدند.

این در حالی است که در تاریخ سوم آذر نیز رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از برخورد پاکت یک دستگاه کمپرسی با پل عابر در کمربندی شرق اصفهان و فوت راننده یک دستگاه کامیون ولوو در حال عبور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا محمدی، در این مورد اعلام کرد: در این حادثه پاکت یک دستگاه کمپرسی با پل عابر پیاده برخورد و پل سقوط کرد که همزمان یک کامیون ولوو نیز که در حال حرکت بوده با پل برخورد و راننده آن به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

این حوادث در حالی رخ داده که یک راننده و فعال بخش حمل و نقل کالای در این زمینه  معتقد است علت این حوادث حتما باید به‌طور دقیق پیگیری و بررسی شده و به رانندگان اطلاع‌رسانی شود.

محمد اتحادی به تین نیوز گفت: هفته پیش در استان اصفهان کامیون کمپرسی در یکی از کمربندی‌های شهر در حال حرکت بود. راننده این کمپرسی بدون اینکه متوجه اتاق کمپرس کامیون که در محل خود قرار نگرفته باشد به راه خود ادامه داد و در اثر بی‌دقتی اتاق کمپرس با شدت به پل عابر پیاده برخورد و سازه پل با طول بیش از 25 متر را از محل خود جدا کرد. سازه روی کابین کشنده تانکری که از سمت روبه‌رو در حال حرکت بود سقوط کرد و موجب مرگ راننده آن شد.

محمد اتحادی با بیان این‌که چند روز پیش هم در شهر مشهد چنین حادثه‌ای تکرار شد و تعدادی از مردم مجروح شدند، بر لزوم پیگیری و  بررسی علت این حوادث و اطلاع‌رسانی دلیل حادثه به دیگر رانندگان برای جلوگیری از تکرار آن تاکید کرد.

این راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: در مورد این حوادث چند پرسش مطرح است یکی این‌که آیا نقص فنی کامیون دلیل حادثه بود یا عدم آگاهی و بی‌دقتی راننده؟ آیا راننده پس از تخلیه بار متوجه پایین بودن اتاق کمپرس خود نبوده و حرکت کرده؟ آیا نقص فنی در سیستم جک کمپرس باعث شده اتاق بار کامل در محل خود قرار نگرفته باشد؟ آیا در حین حرکت، راننده بدون اینکه متوجه شود دستش به اهرم تخلیه بار برخورد کرده و اتاق کمپرس به طرف بالا رفته و باعث حادثه شده است؟

وی پاسخگویی به این پرسش‌ها از سوی مسئولان امر و مطلع کردن رانندگان از دلایل وقوع چنین حوادثی را موجب جلوگیری از رخدادهای مشابه و تکرار حوادثی از این دست دانست.

حجم ویدیو: 4.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی 0 0

    یکی ازعلتها میتونه آسفالت کردن جاده باشه که ارتفاع پل کم میشه