| کد خبر: 248774 |

چرا بزرگراه شهید شوشتری «آزاد راه» شد؟

این آزاد راه ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد که قطعه اول آن به طول ۹ و نیم کیلومتر در پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

ساخت بزرگراه شوشتری سالهاست که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ اما به دلیل کمبود نقدینگی و انجام مطالعات تخصصی بین بخشی، متوقف شد تا اینکه در ماه های گذشته شهردار تهران بی سروصدا کلنگ افتتاح این بزرگراه را به زمین زد، بزرگراهی که حالا در جریان تعاملات شهرداری و وزارت راه قرار است برای پوشش کریدور شرقی تهران به آزادراه تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز، شهردار تهران در مراسم آغاز ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه ساخت بزرگراه شوشتری یکی از اهداف شهرداری تهران در دوره مدیریت فعلی است، گفته بود: پروژه شهید شوشتری یکی دیگر از پروژه های بزرگ شهرداری است که در دو فاز افتتاح خواهد شد که با افتتاح این بزرگراه ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق و ۱.۵ درصد از بار ترافیکی تهران کم می شود که چندی پیش در سکوت، فاز اول این بزرگراه را آغاز کردیم و ادامه آن در یک بازه سه ساله ساخته خواهد شد.

وی ادامه داده بود: البته طی هماهنگی با وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد که قطعه ای از آزادراه در شرق تهران باشد که اتفاق بزرگی برای شرق تهران خواهد بود که دستور وزیر راه را وعده کردیم و امید است این موضوع در هیات دولت مطرح شود.

عباس شعبانی در مورد چرایی تبدیل بزرگ راه شهید شوشتری به آزادراه گفت: این آزادراه  در حریم شهر تهران است و به نوعی کمربند شرقی تهران را کامل می کند و همچنین آزاد راه شهید شوشتری به بزرگراه امام رضا متصل خواهد شد که اگر این کریدور به صورت بزرگراهی باشد، نمی تواند بزرگراه برون شهری را پوشش دهد و به همین دلیل آن را به آزادراه تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه این آزادراه  ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد که  قطعه اول آن به طول ۹ و نیم کیلومتر در پایان سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده  در سه سال آینده قطعه دوم این آزاد راه شرقی را نیز افتتاح خواهیم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  اظهار کرد: قطعه دوم به تقاطع بزرگ راه شهید یاسینی و شهید سلیمانی یا همان رسالت سابق می رسد. از بزرگراه نجفی رستگار تا بزرگ راه شهید یاسینی به طول ۱۶ و نیم کیلومتر یک آزادراه خواهیم داشت که یک شرکت ساخت، بهره برداری و نگهداشت برای این مهم بایستی تاسیس شود، البته مجوزهای مربوطه از وزارت راه و هیئت دولت باید اخذ شود تا کار ساخت و بهره برداری از  این آزادراه انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 2

    تکلیف خانه های بالای ازاد راه شوشتری درانتهای خ ترکاشوندمسعودیه چه میشود لطفا اطلاع رسانی کنید