| کد خبر: 178727 |

◄ پرداخت هزینه ویزا به ریال اجرایی نشد

وزارت خارجه چندی پیش نامه‌ای به سفارتخانه‌ها نوشته و اعلام کرد که شرکت‌های ایرانی بابت خدماتی که ارائه می‌دهند باید به‌صورت ریالی از مردم هزینه بگیرند.

تین نیوز

وزارت خارجه چندی پیش نامه‌ای به سفارتخانه‌ها نوشته و اعلام کرد که شرکت‌های ایرانی بابت خدماتی که ارائه می‌دهند باید به‌صورت ریالی از مردم هزینه بگیرند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مجتبی کریمی رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در این‌باره گفت: خدمات ویزا توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود در این ارتباط برخی از سفارتخانه‌های خارجی مقیم در تهران خدمات مربوط به ویزا را برون‌سپاری کرده‌اند.

او درباره نحوه نظارت بر کار شرکت‌هایی که برون‌سپاری را قبول کرده‌اند باید مبالغ خدمات را به ریال جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند و مسئولیت نظارت بر این شرکت‌ها به عهده اداره پلیس و اماکن و ادارات زیربط است.

کریمی  درباره اینکه آیا انجام ندادن چنین اقدامی تخلف محسوب می‌شود یا خیر گفت: خیلی از موارد وجود دارد که در قانون تعیین تکلیف نشده‌اند اما براساس عرف مشخص است که شرکت‌های ایرانی بابت خدماتی مانند انجام کپی، نمابر و اقداماتی از این قبیل می‌بایست به ریال از مردم هزینه دریافت کنند.

رییس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه  گفت: ازآنجاکه سفارتخانه هر کشوری در کشور دیگر اختیارات زیادی دارد بنابراین سفارتخانه‌ها گویا چنین نامه‌ای را عملی نکرده‌اند و نامه وزارت خارجه را منافی با مفاد قرارداد ما بین سفارت و شرکت‌های کارگزار نمی‌دانند به همین دلیل در اجرای چنین پیشنهادی تعلل به وجود آمد از سوی دیگر شرکت‌های کارگزار ایرانی با گرفتن ارز از مردم بیشترین سود را می‌کنند به همین دلیل تمایلی به گرفتن ریال نخواهند داشت.

او گفت:  بااین‌وجود عدم وجود ضابطه برای برخورد با چنین اقداماتی و پای کار نبودن نهادهای نظارتی ازجمله عواملی است که باعث شده تا شرکت‌های ایرانی در مراکز درخواست ویزا بابت فکس، تلفن، کپی مدارک و پست کردن مدارک از متقاضی ایرانی ارز بگیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.