| کد خبر: 244685 |

◄ دلیل پرواز خالی رفت و برگشت ایران ایر به فرودگاه بجنورد چه بود؟

در تاریخ دوم تیر ماه سال جاری پروازی به شماره ۳۴۹۰ از مبدا تهران به مقصد بجنورد بدون حتی یک مسافر پرواز کرده و با شماره ۳۴۹۱ از بجنورد به تهران هم خالی و بدون حتی یک مسافر بازگشته است.

تین نیوز

برخی کاربران شبکه های اجتماعی فعال در صنعت هوانوردی با اشاره به وجود مشکلات عدیده در این صنعت، از  پرواز یک فروند هواپیمای شرکت ایران ایر در تاریخ دوم تیر ماه سال جاری پروازی به شماره ۳۴۹۰ از مبدا تهران به مقصد بجنورد بدون حتی یک مسافر خبر دادند.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که در شبکه های اجتماعی عنوان شده، پرواز برگشت این هواپیما نیز با شماره ۳۴۹۱ از بجنورد به تهران، خالی و بدون حتی یک مسافر بوده است.

به گفته این کاربران، هواپیمای مورد استفاده در این پرواز یکی از  ۱۳ فروند هواپیمای ATR 72 برجامی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» بوده که ۱۰ فروند آنها به دلیل استفاده نادرست و سوانح، زمینگیر شده و تنها سه فروند از آن در شبکه پروازی، فعال است.

با این حال و با وجود محدود بودن تعداد هواپیمای ای تی آر فعال در شبکه، در تاریخ دوم تیر ماه سال جاری پروازی به شماره ۳۴۹۰ از مبدا تهران به مقصد بجنورد بدون حتی یک مسافر پرواز کرده و با شماره ۳۴۹۱ از بجنورد به تهران هم خالی و بدون حتی یک مسافر بازگشته است.

در شبکه های اجتماعی عنوان شده،  زمانی که پرواز به بجنورد رسیده قرار بود دقایقی بعد پرواز رئیس جمهور هم در آنجا فرود بیاید که این امر موجب بروز مشکلاتی هم در فرودگاه بجنورد و نیز حیرت عوامل فرودگاه و دیگر مجموعه های خدماتی فرودگاهی شده است.

کارشناسان صنعت هوانوردی در هیمن زمینه از مقامات مسئول این سوال را مطرح کرده اند که با توجه به نبود قطعه و عدم توانایی در تامین آن که نتیجه تحریم ها بوده و همچنین زمینگیر بودن ۱۰ فروند از ۱۳ فروند ATR72  ، چرا چنین پروازی انجام شده است؟

به گفته فعالان صنعت هوانوردی، جدا از خسارت ناشی از انجام پرواز خالی از مسافر، تحمیل دو سایکل پرواز و عملیات پر هزینه چک های هواپیما و دیگر هزینه های دلاری که از بیت المال پرداخت می شود، قابل بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی 1 0

    سلام ، اگر مسافر بلیط نخریده بوده چرا پرواز را کنسل نکردند؟

  • ناشناس 1 0

    احتمالا سو مدیریت و ناهماهنگی بین بخش های داخلی بوده