| کد خبر: 242566 |

◄ اعتراض رانندگان و کامیونداران به صحنه هایی از فیلم عنکبوت

به تازگی فیلمی به نام عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج‌ زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌ کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۸به نمایش درآمده است که برخی صحنه های این فیلم با اعتراض رانندگان کامیون مواجه شده است.

تین نیوز

به تازگی فیلمی به نام عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج‌ زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌ کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۸به نمایش درآمده است که برخی صحنه های این فیلم با اعتراض رانندگان کامیون مواجه شده است.

به گزارش تین نیوز، داستان این فیلم  از ماجرای زندگی سعید حنایی یکی از قاتلان سریالی ایران گرفته شده که در آن زمان، قاتل عنکبوتی نام گرفت و طی مرداد 1379 تا مرداد 1380 دست به 16 فقره قتل زد.

بازیگران این فیلم محسن تنابنده در نقش سعید، ساره بیات در نقش زهرا همسر سعید، شیرین یزدان بخش مادر سعید، حمیدرضا هدایتی برادر سعید، ماهور الوند قربانی، نیوشا علیپور در نقش دختر سعید، یوسف خسروی در نقش پسر سعید، سید جواد یحیوی در نقش قاضی هستند.

اما آنچه در این فیلم موجب اعتراض رانندگان و کامیونداران شده، صحنه ای از فیلم است که در آن رانندگان کامیون را مشتریان زنان خیابانی نشان می دهد.

سید فخرالدین شریعتی راننده کامیوندار، در این زمینه با بیان این که کارگردان مذکور چشم خود را بر روی فسادی که در حوزه سینمای ایران وجود دارد بسته و کار  تعداد انگشت شماری راننده نما را در جامعه به صورتی نمایش می دهد که این قشر تلاشگر و فداییان این آب و خاک را زیر سوال ببرد، گفت: سالهاست خود بازیگران زن کشور اعلام کرده اند مورد آزار کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای کشور قرار گرفته اند بهتر بود از این واقعیت برای ساخت فیلم تان استفاده می کردید نه این که این قشر زحمت کشی را که اگر کار نکند تمام آحاد ملت دچار زحمت و مشقت خواهند شد.

حسین صالح پور یک راننده کامیوندار دیگر نیز تاکید کرد:  آقای  کارگردان  محترم ابراهیم  ایرج زاد که  فیلمنامه را بالا  و پایین کردی و در  رویاهای ذهنی ات به فکر ساختن فیلمی در خور سیمرغ بلورین بوده ای از  من راننده و زحماتم و نقشی که در زندگی تک تک شماها دارم، چه می دانی؟ رویاهایت را بساز فیلم عنکبوتت را  به  روی  پرده  نقره ای سینما  بیاور  ولی نه با  بی ابرو  و هوسباز  نشان دادن من راننده .... در  همه  اقشار جامعه  هم  خوب  داریم  هم  بد... در  من  راننده کدام بی اخلاقی را دیدی که به خودت اجازه دادی من و همکارانم را خریداران  زنان خیابانی فیلمت به همه معرفی کنی ... راننده شرف دارد غیرت دارد خانواده دارد  اگر راننده ای بی اخلاقی کند مهندس هم که بود بی اخلاق بود دکتر هم بود بی اخلاق بود کارگردان هم  بود  بی اخلاق بود ... تشت بی اخلاقی و رسوایی کارگردان های متجاوزی که به زنان بازیگر بی احترامی کردند مدت کوتاهی است به زمین خورده و گوش فلک را کر کرده ... خوب است ما هم انگ بی اخلاقی به کل شما بچسبانیم  و اسپانسر فیلمی شویم که کارگردانش مردم باشند و در مورد این موضوع فیلم بسازیم؟

سعید حنایی قاتل عنکبوتی که بود؟

سعید حنایی

سعید حنایی به همراه غلامرضا خوش‌ رو (۱ آذر ۱۳۴۳  - ۲۲ مرداد ۱۳۷۶ ) معروف به خفاش شب یا خفاش شب های تهران از معروف‌ ترین قاتلان زنجیره‌ ای ایرانی هستند.

بر اساس آن چه در ویکی پدیا منتشر شده، سعید حنایی متولد ۱۶ فروردین ۱۳۴۱ و قاتلی زنجیره‌ ای بود که زنان خیابانی را در مشهد به قتل می‌ رساند. وی کارگری بود که به‌ همراه همسر و دو فرزند دختر و یک پسر در خانه‌ ای در منطقهٔ فقیرنشین مشهد زندگی می‌کرد. او در ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ در مشهد اعدام شد.

او توسط قاضی غلامرضا منصوری در جلسات متعدد دادرسی محاکمه و در پرونده وی ۱۱ قتل ثبت شده بود که وی پس از دستگیری خودش به ۵ مورد دیگر اعتراف کرد.

وی طی مرداد ۷۹ تا مرداد ۸۰ به ۱۶ فقره قتل دست زد که به قرار زیر است:

  1. ۷ مرداد ۱۳۷۹، افسانه کریم‌پور زنی ۳۰ ساله که دختری ۹ ساله نیز داشت، ناپدید شد.
  2. ۱۰ مرداد ۷۹، زنی به نام لیلا آشفته در حالی که خفه شده بود، در زیر بوته‌زارهای گوجه فرنگی در حوالی جاده خین‌عرب مشهد پیدا شد.
  3. ۱۱ مرداد ۷۹، در محله سجادشهر مشهد، جسد زنی به نام فریبا رحیم پور در یک گونی زرد رنگ کشف شد. او هم خفه شده بود.
  4. ۳ دی ۷۹، کمی بالاتر از شرکت ایران خودرو مشهد، چادری مشکی که جسد زنی در آن پیچیده شده بود، کشف گردید. این زن معصومه نام داشت.
  5. ۱۶ بهمن ۷۹، باز هم در روبه‌روی ایران خودرو، جسد زنی پیچیده در چادر کشف شد. نام این زن، سارا رحمانی ۲۷ ساله بود.
  6. ۲۹ بهمن ۷۹، جسد زنی ۴۵ ساله به نام اعظم عبدی، در حالی که خفه شده بود در حوالی جاده خین‌عرب کشف شد.
  7. ۱۹ اسفند ۷۹، جسد زن ۵۰ ساله‌ای به نام سکینه کیهان‌ زاده در شمال شرقی مشهد کشف شد. جسد این زن نیز در چادری سیاه پیچیده شده بود.
  8. ۲۳ اسفند ۷۹، جسد زن دیگری به نام خدیجه کامل قصری که با روسری خفه شده بود، در روستای دوست‌آباد حوالی مشهد کشف شد.
  9. ۱۲ فروردین ۱۳۸۰، در حاشیه جاده قوچان - مشهد، در جوار میدان شهید فهمیده و جاده خین‌ عرب، جنازه زنی پیچیده در چادر مشکی کشف شد. این زن مرضیه سعادتیان ۳۵ ساله بود.
  10. ۱۴ فروردین ۸۰، جسد مریم، ۳۵ ساله در حالی که خفه شده و در چادری پیچیده شده بود در درگز کشف گردید.
  11. ۱۵ فروردین ۸۰، جسد طوبی جشن‌آبادی، ۳۵ ساله، در چادری پیچیده شده بود، کشف شد.
  12. ۲۴ فروردین ۸۰، عذرا حاجی‌زاده ۳۱ ساله خفه شده بود. جسد در خیابان خیام شمالی مشهد کشف شد.
  13. ۳ تیر ۸۰، جسد مریم بیگی ۲۸ ساله در بلوار شهید موسوی مشهد و اجساد شیوا و زهرا نیز در نقاطی در همان نزدیکی کشف شد. هر سه آن‌ها خفه شده بودند.
  14. ۱۱ تیر ۸۰، جسد لیلا، ۲۰ ساله که خفه شده بود در مشهد پیدا شد.
  15. ۲۴ تیر ۸۰، جسد محبوبه الهی ۱۸ ساله در جاده قدیم قوچان کشف شد.
  16. مرداد ۸۰، زهرا صدخسروی ۳۳ ساله آخرین قربانی بود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صفر 14 2

    واقعا متاسفا برای سازنده
    این فیلم

    من خودم راننده هستم
    چطور اینو درک کنم تو ملکتی که عیب میزاره رو راننده و بی بندو باری
    این مشکل جامعه خانواده میشه
    ب راننده

    خدا لعنت کنع سازنده رو
    باید جواب گوو باشع😡😡😡

  • مهرزاد 14 2

    سلام خسته نباشید چه فکری درموردراننده کردن راندده روچی فرص کردن مگه راننده بی شخصیته مگه راننده بی خانواده هسن اگه همین راننده ها نباشن چرخه مملکت میخوابه چرااینقدراننده روبی ارزش میدونین یکمی نصبت به خودتون ارزش قایل بشین

  • ناشناس 13 2

    آقای ایرج زاده ما راننده‌ها چیزی بنام غیرت داریم که تونداری

  • محسن متفین 7 3

    سلام
    این فیلم براساس برشی از زندگی سعید حنایی ساخته شده است .
    او که درسال ۱۳۸۰ در طول یکسال ۱۶ زن خیابانی را در مشهد به قتل رسانده بود محکوم به اعدام و با طناب دار به مجازات رسید .

    دراین فیلم سوار و پیاده شدن یک زن از چند کامیون (دوربین از نگاه قاتل زنان خیابانی این صحنه را نشان میدهد).
    گویی ساده ترین راه برای بد جلوه دادن رفتار زن از این صحنه استفاده شده است .
    من فیلم را ندیده ام اما با زندگی سعید که اعدام شد آشنایی دارم .

    اگر کارگردان حتی کوچکترین صحنه ای از تلاش یک راننده رابرای سوار کردن زن بدکاره به تصویر بکشد باید به او اعتراض کرد .
    اگرچه این فیلم چند لایه بیشتر سعی در نشان دادن آن است که قربانیان قبل از کشته شدن قربانی وضعیت ناهنجار اجتماعی بوده آند و بدلیل فقر دست به تن فروشی زده اند.
    وبا نشان دادن یک چهره مذهبی سنتی (سعید حنایی قاتل ،با ته ریش و قیافه ساده کارگری وبا موتور سیکلت) بیشتر سعی در عوض کردن جای قاتل با مقتول) است همانطوریه که در فیلم مستند دیگری که در مورد زندگی سعید حنایی ساخته شده بود واز بی بی سی هم بارها پخش شد او را یک رزمنده دفاع مقدس و متعصب که سعی در پالایش جامعه از این آلودگی ها دارد نمایش میدهند . به هر حال اینبار هم سعی میشود بدست رانندگان کامیون چندین هدف اصلی را باهم جلو ببرند .
    رانندگان محترم حمل کالا بهترین گروه برای تأثیرات اجتماعی در زمان های خاص هستند .چه بهتر از این .علی الخصوص که نمایندگانی دارند که مهر وسربرگ بدست فورا به وزیر و وکیل نامه میزنند و مدافع رگ غیرت رانندگان خواهند بود.
    مطالبات صنفی را تا سطح متورم کردن رگ غیرت آنها میشود تنزل داد آنهم با دست خودشان .
    علی برکت الله

  • راننده 12 3

    چرایک فیلم درمورد سختی کارراننده گان ساخته نشده درسرما لرزیدن درگرما درون کامیون بدون کولر باررارساندن سرموقع دراین موردفیلم بساز نیمه شب تره بار رارساندن به میدان بارنه جاخواب مناسب خورد وخوارک سرپا اگر می خواهد بی احترامی به راننده را جبران نماید

  • ناشناس 5 8

    هر فبلمی ساخته شود و دست به نقد مشکلات آن قشر بزند صدای آن قشر در می آید! از پزشک و پرستار گرفته تا راننده تاکسی و راننده کامیون و ....
    اگر این نوع فیلم ها ساخته نشود یعنی در آن قشر مشکلی وجود ندارد؟ حتما اینطور نیست و مشکل ازنوع اخلاقی و یا مالی و ... وجود دارد. ساخت این نوع فیلم ها کمک می کند که به لایه های پنهان هر قشر نفوذ کرد و مشکلات را شناخت.

  • ناشناس 12 1

    سلام وخسته نباشید واقعا درمورد راننده ها چه فکری کردین که با وقاحت تمام همچین فیلمی درست کردین والا شبانه روز تواین بیابونا گاز میدیم که هیچکسی آب تو دلش تکون نخوره وروی این که بارش صحیحو سالم به دستش میرسه حساب کنه دیگه ایا وقت میکنم که دنبال ناموس مردم یا زن خیابانی برم آخه این انصافه

  • محمدرضا مولوی 13 2

    با عرض سلام خسته نباشید خدمت دوستان عزیز حرف من با نظام جمهوری اسلامی هست که فداکاری قشر آبرو داره پر زحمت راننده رو دیدن از دوران جنگ تا به همین حال چه زحماتی چه تحمل ها و سختی ها رو به جان خریدن تا به این جا رسیدم آیا جواب این قشر زحمت کش این بود که یک گارگردان با ساختن فیلمی اونا رو بی آبرو هوس باز نشون بدن حیف اون شهید های که دادیم و در آخر هوس باز شدیم

  • محمدرضا مولوی 12 2

    خدا لعنت کن سازنده این فیلم که با آبرو ملیون ها خانواده راننده بازی کرد

  • رضا 4 2

    نویسنده وکارگردان ای فیلم خودشون آدمای لاابالی هستن که این قدر گستاخی به خرج دادن واین تهمت به ما راننده ها زدن .مگر شما خودتون چطور هستید که هنر پیشه های زن ازدست آزار واذیت شما صداشون درومده خیلی بی شرفید

  • علیرضا 3 2

    شما واقعان ادم مزخرفی هستی
    و بیسواد با این فیلمد
    اشغال چرا نمی گی زن چرا تن فروشی می کند بخاطر فقر
    وکثافت اگر برا خوش گزرونی بود با یکی می رفت نه با ده تا
    پس هم زن ها را خراب کردی هم راننده های با غیرت را

    • ناشناس 1 2

      توهین به کارگردان و هر فرد دیگری درست و اخلاقی نیست!!

  • رسول اشرفی 3 2

    کافرهمه راکیش خودپندارد گارگردان ابن فیلم فکروشعوروشخصیت خانوادگی خودش رو به نمایش گذاشه

  • ناشناس 2 1

    این فیلم رو خانواده من دیدن به نظرتون همسایه ها اقوام و فامیل و خانوادم دزهن خودشان من رو چطور تصور میکنن
    عوامل سینما و تلویزیون حق من راننده این نیست که به عنوان یه ........دیده بشم
    زندگی خودتان را باز نگری کنید و از روش فیلم بساید بی شک موفق تر میتوانید مشکلات جامعه را به تصویر بکشید برنده جشن واره ها شوید

  • ناشناس 3 0

    بیشرف ترین ادمها در سینما کار میکنند که هر کدام دو یا ۳ ژن گرفتند و

  • ناشناس 3 0

    بی شرف ها خود شما همه کاره هستید الان اومدید کارای زشت خودتون نسبت میدید به ما .مگر خانم های هنر مند سینما چندی پیش معترض آزار واذیت نبودن تو سینما از شماها

  • ناشناس 1 0

    سلام به مردم شریف ایران
    چرا یک کارگردان از موقعیت خود برای خدشه دار کردن حقوق زن به خودش چنین اجازه ای رابدهد.چرا حقوق اجتماعی افراد جامعه را بخصوص قشر زحمتکش جامعه را برای پیشبرد اهداف شوم و قابل پسندانه دشمنان ایران پیش ببرد..کارگردان خاین که اسرار حقوق وشخصیتهای ایران عزیز را تحت عنوان فیلم به دشمنان ایران عزیز نشان میدهید به گوش باشید که نه تنها رانندگان عزیز بلکه کل جمعیت ایران از کارکرد شما ناراضی وبا دستانشان شمارا دادگاه خواهند کرد .. اگه بخوای واقعیتهارو نشان بدهی دوربین خودتو برگردون صدوهشتاددرجه به سینمای هنرمندان و همکارانت که فساد غوغا میکند ..ما از دادسرا و ارگان های عزیز مملکت بخصوص رهبر عزیزمان که سایه اش مستدام باد.. می‌خواهیم این افراد را به اشدد مجازات توجیه کنند که اسرار حقوق اجتماعی یه کشور را به جهانیان نشان ندهند

  • حامد 3 0

    واقعا بعضی سکانسها خیلی تابلو برای تخریب رانندگان کامیون بود
    شک ندارم کارگردان یا نویسنده این فیلم خاطره بدی از راننده کامیون دارن که با ساخت این فیلم خواستن عقده خودشون رو خالی کنن
    خیلی بدبختید

  • رضا 2 0

    تین نیوز دیدگاه من تایید نشد که اینها که این فیلمو ساخته وکارگردانی کرده اند خودشان ازاون دسته افراد بی شرف سینما هستن که چندی پیش خانم های بازیگر سینما نسبت به تعرض وآزار از ایشان معترض بودند پس چطور شده این بی شرفها اسم بی شرفی خودشونو گذاشتن رو ما

  • ناشناس 2 0

    خیلی کار بدی کردن از راننده بدبختر پیدا نکردن

  • ناشناس 4 0

    اقایان نا محترم سازنده فیلم عنکبوت من خانم یه راننده تریلی هستم ،،شماها که راحت بی بند وباریه خودتون رو نسبت میدید به راننده های زحمتکش وشریفی که توی سرما وگرما وخوشی وناخوشی کنار خانواده هاشون نیستن،،،شماها چی فکر میکنید درمورد این مردان باغیرتی که اگه نباشن شماها باید ازگرسنگی بمیرید ،،،شما یک لحظه هم نمیتونید درک کنید چی میگذره به تنها موندن من که زن یه راننده هستم وشده روزها وهفته ها چشم براه همسرم باشم ودل نگرانش که بعد از یک ماه بسلامت بخونه بیاد،،،خجالت بکشید بااین طرز فکر وفیلم ساختنتون،،،،من غیرت ومردانگیه شوهرم رو به تمام دارو ندار وزندگیه همه مردای عالم نمیدم،،، یه کم فکر کنید درمورد کاری که میخواید بکنید وازون راه پول دربیارید من وامثال من که هم زن هم مرد خونه هستیم در مواقع مسافرت همسرامون،،،،ازین خطای بزرگ شما هیچ وقت نمیگذریم ننگ بر شما

  • ناشناس 7 0

    به نظرم واقعی ترین فیلمی که کار گردان های ایران میتونن بسازن و ده ها سیمرغ میتونن بگیرن فیلم فساد در سینمای ایران هست برید یه نگاه به وضعیت طلاق بازیگران محترمتون بندازید بعد بیایید در مورد راننده‌ها فیلم تهیه کنید متأسف هستم برای همتون زنان بازیگرتون که پته همتون رو آب ریختن دیگه لازم نکرده برا ما شاخ بشید و واقع‌گرایی کنید

  • علیرضا 4 1

    خدا لعنت کنه کارگردان و عوامل این فیلم مضحک و بی معنی که زحمات رانندگان را زیر سوال برده

  • راننده 1 1

    زاهد ازکوچه رندان به سلامت بگذر تاخرابت نکند صحبت بدنامی چند تابه حال آیا توانسته اند چند فیلم درمورد سختی کارراننده گان که درسرما وگرما شب وروز تعطیلات رساندن تره بار ومواد مورد نیاز مردم بسازند اگر راننده گان نبودند کشور تعطیل می شد این طوری اززحماتشان قدردانی انجام می دهید وای بر شما

  • مسعودافروزنيا 1 0

    قطعا برخي ازعقل نداشتشون نيست از سرگذشت كثيفشون و ...........هستن

  • Mina 3 1

    واقعا براتون متاسفم با این فیلم ساختنتون😐

  • حسن 2 0

    حالا که چی مثلا اعتراض به چی کردید انکه حساب پاک است اعتراضم نمیکنه.ماکارونی ۳۴ هزار جرات دارید اعتراض کنید

  • شهریار 0 1

    اسمش فیلمه، قاتل یا متجاوز می‌تونه دکتر، راننده، پرستار و یا هرکسی باشه.

  • احمد 1 0

    خداوکیلی در بین این همه شغل وکارها،بیسترین فساد اخلاقی و رفتاری وپرویی در سینما ومشاغل وابسطه به سینما هست یا نیست وبعد از همه طلب دارن، بیشترین پرامد ،بدتربن پوشش ،بدون دادن یک ریال مالیات ودر همه امور کشور دخالت میکنن،،، البته بازم تعدادی هستند که از جنس مردم اند

  • لیلی 1 0

    همین اکثربازیگرها خودشون منبع فسادن