| کد خبر: 94565 |

◄ تبلیغات نامناسب رسانه‌ها در رابطه با خرید «فلایت‌چک»

تین‌نیوز| سرپرست مرکز‌ آموزش فنون و خدمات هوایی با بیان اینکه بهترین هواپیمای فلایت‌چک موجود در دنیا را خریداری کرده‌ایم، گفت: تقریبا 90 درصد فلایت‌چک‌های دنیا کینگ‌ایر هستند و هزینه هواپیمای کینگ‌ایر يك هشتم هواپیمای فالکن است اما متاسفانه در رسانه‌ها علیه هواپیمای فلايت‌چك تبلیغات نامناسبی شد.

به گزارش تین‌نیوز، کاشف علیپور با بیان اینکه خريد یک فروند هواپیمای فلایت‌چک کافی نیست، اظهار کرد: واقعيت اين است كه در سال‌های گذشته به دلیل موضوع واگذاری اين مركز، بسیاری از پرسنل مرکز آموزش فنون و خدمات هوانوردی به بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یا بخش‌های هوایی دیگر رفتند و اين مركز اکنون با کمبود نیروی متخصص مواجه‌ است.

وی افزود: البته برنامه ‌داریم تا با هماهنگی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و با استفاده از روش‌های مختلف اداری بتوانیم نیروی مورد نظر را تامین کنیم یا نیروهای قدیمی این مرکز را دوباره به کار بگیریم.

طبق گفته‌ی کاشف علیپور؛ هواپیماي فلايت‌چك «KING AIR 350i» تولید سال 2013 و نسبت به بسياري از هواپيماهاي فلايت‌چك بسيار كم هزينه است. 

وی می‌افزاید: اكنون ۵ شعبه اصلی در شهرهاي ایران وجود دارد که برای همه آن‌ها مجوز پرواز صادر شده است چرا که ایران کشوری پهناور است و این 5 شهر در 5 نقطه متفاوت ایران قرار دارند. ما می‌توانیم در آینده از این شعبات با منطقه‌بندی کردن فرودگاه‌های کشور، نهايت بهره را ببریم و هزینه‌های فلایت‌چک را کاهش دهیم. 
 
این مقام مسئول در واکنش به برخی منتقدان که بر این باورند، هواپیمای فلایت‌چک برای شرکت فرودگاه‌ها بسیار گران تمام شده است اذعان داشت: متاسفانه در رسانه‌ها علیه هواپیمای فلايت‌چك تبلیغات نامناسبی شد. به نظر این سخنان را افرادی کارشناس‌نما گفتند، در حالی که طی تحقیق ساده می‌توان به نتيجه رسيد که حدود 90 درصد هواپیماهای فلایت‌چک دنیا کینگ‌ایر 350 یا کینگ‌ایر 200 هستند.

کاشف علیپور ادامه داد: کشور آمریکا به عنوان کشور پیشرو در فلایت‌چک، 23 فروند هواپیمای فلایت‌چک دارد که 17 فروند آن کینگ‌ایر است و اغلب کشورهای دنیا همه هواپیماهایشان کینگ‌ایر است. ما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بهترین هواپیمای فلایت‌چک را خریداری کرده‌ایم و در این مرکز حدود دو سال برای خرید آن تحقیق شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ سرپرست مرکز‌ آموزش فنون و خدمات هوایی عنوان می‌کند؛هواپیمای فالکن 2000 را که سازمان هواپیمایی کشوری برای فلایت‌چک خریداری کرد، هزینه پروازش حدود 6 تا 8 هزار دلار در ساعت است، در حالی که هزینه پرواز هواپیمای KING AIR 350i  یک هزار دلار در ساعت است. اکنون بسیاری افراد و رسانه‌ها دیگر نسبت به این موضوع سخنی ندارند که بگویند، زیرا دریافته‌اند که هواپیمای KING AIR 350i  بسیار کم هزینه‌تر است.

وی افزود: شاید بهای خرید اولیه آن با بهای هواپیمای جت برابری کند كه علت این موضوع هم هزینه‌های جاری پایین آن است اما این هواپیما از لحاظ اجرا چیزی از یک هواپیمای جت کم ندارد و در ارتفاع 35 هزار پا از سطح دریا پرواز می‌کند، در حالی که بسياري از هواپیماها مانند فوکر 50 و ATR قابلیت پرواز در این ارتفاع را ندارند. به روزترین سیستم‌ها روی آن نصب است. دستگاه فلایت‌چک آن برای سال 2014 و جدیدترین سیستم است. این هواپیما بر خلاف ظاهر کوچکش بسیار ارزشمند و قیمتی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.