| کد خبر: 8576 |

ناوگان فرسوده مانع از افزایش و توسعه ترانزیت می شود

تین نیوز | عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور گفت: با ناوگان فرسوده نمی‌توان چشم انداز خوبی را برای ترانزیت متصور شد همچنین بر اساس تبصره "ه" ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه قرار ورود کامیون با حداقل 3 سال عمر بود که تا کنون اجازه ورود صادر نشده است.
 
نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق گفت: با ناوگان فرسوده نمی‌توان چشم انداز خوبی را برای ترانزیت کشور پیش بینی کرد، همچنین بر اساس تبصره "ه" ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این بوده است تا با ورود کامیون های جدید عمر ناوگان کاهش یابد اما تا به امروز مجوز های لازم در این زمینه صادر نشده است.
 
سیده فاطمه مقیمی، نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق، صنایع و معادن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا وضعیت رسیدگی دولت به ترانزیت کشور را کند دانست و اظهار داشت: انتظار بود که کمی سریع‌تر و مقتدرانه‌تر بر روی ترانزیت و ناوگان حمل‌وتقل جاده‌ای فرسوده کشور تصمیم‌گیری شود اما متاسفانه شاهد چنین اقدامی نبوده ایم.
 
وی با بیان این مطلب که با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای چشم‌انداز خوبی را نمی‌توان برای ترانزیت متصور شد افزود:
 
تولیدات داخلی داخلی جوابگوی ناوگان کشور کشور نیست و در این خصوص نیاز به واردات کاملا به چشم می آید، همچنین بر اساس تبصره "ه" ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این بوده است تا با ورود کامیون های جدید عمر ناوگان کاهش یابد اما مجوز های لازم در این زمینه صادر نشده است.
 
مقیمی اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم را محدود دانست و ادامه داد: نامه‌ای در خصوص بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط کارگروه شورای عالی ترابری به دولت و شورای عالی اقتصاد ارسال شد که براساس آن توقف اجرای قانون توصیه شد همچنین در بحث امور گمرکی اقداماتی صورت گرفت.
 
نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق در پاسخ به این سئوال که جلسات با عباس آخوندی وزیر راه و بخش خصوصی تا به امروز چه نتیجه‌ای در بر داشته است، گفت: متاسفانه از جلسات برگزار شده نتیجه خاص و قابل تاثیری حاصل نشده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفر ظ. ف 0 0

    خانم مقیمی تنها ناوگان فرسوده نیست که ترانزیت را مختل نموده بلکه مدیران غیر متخصص و بی انگیزه و کهنه فکر خیلی پرخطرتر و نا امن تر از آن برای ترانزیت است.

  • محمدی عیقرلو 0 0

    با سلام باتشکر از دقت وتوجه حضرت عالی به مقوله ترانزیت به نظربنده استلال شما درست است ایا عواملی مانند گمرک وپایانه مرزی وسایر ین میتوانند مانع باشند مثلا موصوع ساده بن بیمه ترانزیت برای گمرک چه مشگلات وضررهای جبران ناپذیری را به پیکره نحیف ترانزیت وارد نکرده است با تشکر اردتمند شما عیفرلو

  • مجید 0 0

    من در تعجبم که سر کار خانم مقیمی در تمام تیترهای خبری تین نیوز پاسخگو هستند و علاقه زیادی به مطرح شدن در اخبار و رسانه ها و گزارش دادن دارند ولی در گروهها ی تخصصی حمل و نقل و انجمن که هم صنفها حضور دارند هیچ اظهار نظری نمیفرمایند و بعنوان نایب رییس کمیسیون هیچ اقدام عملی در مورد وضعیت موجود نمینمایند الان در این وضعیت حمل و نقل نیاز به شعار دادن و کنفرانس خبری مصاحبه کردن ندارد نیاز به اقدامات عملی دارد