| کد خبر: 85194 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز مطرح شد:

◄ امتداد رکود اقتصادی ایران تا سال ۹۷

تین‌نیوز| عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از پیش‌بینی دست‌اندرکاران حوزه اقتصادی کشور در خصوص امتداد رکود اقتصادی در کشور تا سال 97 خبر داد.

فاطمه دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به بحران بی‌باری ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور و پیش‌بینی‌هایی در خصوص بهبود وضعیت در آبان 95 اظهار داشت: بی‌باری در کشور مستلزم رونق اقتصادی است و هم‌اکنون تمام بخش‌های اقتصادی کشور درگیر رکود هستند. اما بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه اقتصاد در گفت‌وگو با بنده، خوش‌بینانه‌ترین زمان خروج از رکود اقتصادی را سال 97 عنوان کرده‌اند.

تعطیلی بیش از 90 درصد معادن سنگ‌آهن
وی افزود: بخش معدن نیز در رکود کامل به سر می‌برد و بیش از 90 درصد معادن سنگ‌آهن در حالت تعطیل و نیمه تعطیل هستند زیرا استخراج صورت نمی‌گیرد و فقط عده‌ای خاص که از معادن دولتی خرید ارزان‌قیمت دارند به کار می‌پردازند.

رئیس کمیسیون اخلاق و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: این قصه در سایر بخش‌های اقتصادی نیز وجود دارد اما در طول مدت رکود اقتصادی و بی‌باری، زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور نیز از پیشرفت و توسعه بازماند و هم‌اکنون از لحاظ قیمت حمل توان رقابت در صادرات وجود ندارد.

عوامل تاثیرگذار بر افزایش کرایه حمل دریایی در ایران
دانشور با بیان اینکه "در استفاده از فناوری‌های نو نیز دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم" تصریح کرد: به‌طور مثال؛ اسکله‌های بنادر ایران ظرفیت لازم برای پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری تناژ بالا جهت صادرات سنگ‌آهن را ندارند به همین خاطر هزینه حمل این کالا از بندرها کشورهایی مانند استرالیا و برزیل به چهار دلار برای هر تن می‌رسد درحالی‌که قیمت حمل همان کالا در ایران شاید حدود 40 دلار در ازای حمل یک‌تن باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به بازگشایی سوئیفت و ال.سی برای شرکت‌های تجاری داخل کشور و پیش‌بینی کارشناسان به‌منظور بهبود وضعیت اقتصادی تا آبان 95 تصریح کرد: میزان شکایت از ال.سی بسیار زیاد است و سوئیفت آن‌طور که بایدوشاید کار نمی‌کند. حال اینکه سال 97 قرار است چه اتفاقی رخ دهد، خدا داند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.