| کد خبر: 75248 |

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم هفته حمل‌و‌نقل:

آزادسازی نرخ، لازمه سوددهی است

تین‌نیوز| وبلاگ رحیم نیکخو- حمل‌و‌نقل از مؤثرترین بخش‌ها در حرکت به سمت توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های زیربنایی اقتصاد جوامع محسوب شده و افزون بر سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی خود نیز در جریان فرآیند توسعه دستخوش تحولات می‌شود. حمل‌و‌نقل از جمله بخش‌های زیربنایی است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تأثیر مستقیم قرار داده و عامل مهم توسعه اجتماعی بوده و از شاخص‌های مهم پایداری به حساب می‌آید.
 
با توجه به اهمیت و نقش حمل‌و‌نقل در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی همه کشورها به منظور بهبود بخشیدن به روند توسعه اقتصادی- اجتماعی خود، با اعلام ایام ویژه حمل‌و‌نقل، طرح‌ها و پروژه‌هایی را به منظور توسعه و بهبود سیستم حمل‌و‌نقل مطرح می‌کنند.وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی اصلی حمل‌و‌نقل در کشور به مناسبت هفته حمل‌و‌نقل که از ۲۶ آذرماه شروع می‌شود، همه ساله برنامه‌های ویژه‌ای برای مدهای مختلف حمل‌و‌نقل اعم از جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی تدارک می‌بیند.
 
عنوان‌گذاری روزهای هفته حمل‌و‌نقل در سال ۹۴ به این ترتیب است که روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه روز حمل‌و‌نقل جاده‌ای، روز جمعه ۲۷ آذر روز حمل‌و‌نقل ریلی، شنبه ۲۸ آذر روز حمل‌و‌نقل دریایی، یکشنبه ۲۹ آذر روز حمل‌و‌نقل هوایی، دوشنبه ۳۰ آذر روز زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و راه روستایی و سه‌شنبه یکم دی‌ماه روز راهداری، پشتیبانی و کنترل کیفیت نام‌گذاری شده‌اند.
 
 
۲۶آذرماه، روز ملی حمل‌و‌نقل:
در تاریخ تحولات صنعت حمل‌و‌نقل در کشور، روزهای سرنوشت‌سازی بوده‌اند که نقشی تعیین‌کننده در انسجام شبکه حمل‌و‌نقل داشته‌اند و ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱، از شمار چنین روزهایی است. در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یک‌صد کشتی...
باقی خبر در لینک زیر:
http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/3256
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.