| کد خبر: 71761 |

◄ سکوت حمل و نقل ریلی در بورس

تین نیوز | در حالی با رسیدن اربعین حسینی بازار سرمایه برای سه روز در تعطیلی به سر می برد که بررسی سهام شرکت های حمل و نقلی از سکوت صنعت حمل و نقل ریلی و در کل روند متعادل و بی حاشیه این گروه در هفته ای جاری حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار سازمان بورس اوراق بهادار، در هفته جاری بیشتر گروه ها در روز آغازین در بازار سرمایه عملکرد مناسبی نداشته و نتوانستند رضایت سهامداران جلب کند اما در واپسین روزها علی رغم افت شاخص روند معاملات تا حدودی بهبود یافت و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در صنایع بزرگ بازار از جمله پتروشیمی ها و بانک ها بودیم.

دوشنبه 9 آذر ماه
بر اساس این گزارش دوشنبه 9 آذر ماه شاخص با افت و خیز هیجان انگیزی در طول معاملات، توانست در دقایق پایانی رشد  8.58 واحدی را به ثبت برساند و شاخص کل برروی عدد  62,647.70 ایستاد.

- نمادهای شارک، ونوین، اخابر و پارسان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای تاپیکو،  رمپنا، همراه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص بورس داشتند.

- در فرابورس شاخص با افزایش 4.80 واحد به عدد  690.30 رسید.

در گروه حمل و نقلی ها
حفارس پیرو اطلاعیه عرضه عمده این سهم با تقاضای سهامداران حقیقی مواجه شد و در قیمت 3286 ریال به صف خرید رسید.

- در این روز تعداد 303.902.200 سهم معادل 87 درصد از سهام حفارس برای سومین بار به وکالت از شرکت بازرگانی دولتی ایران بطور یکجا و نقد و یا 15 درصد نقد و مابقی بطور اقساط 5 ساله و به قیمت پایه هر سهم 3595 ریال روی تابلوی معاملات بورس تهران عرضه شد که با وجود خریدار حقیقی فروش نرفت. یکشنبه هشت آذر
شاخص بورس با افزایش 3.70 واحد به عدد 62،639.10 واحد رسید.
- نمادهای جم، فارس، وامید، وغدیر، اخابر، بیشترین تاثیر مثبت و تاپیکو، وبصادر بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص بورس داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 2.40 واحد به عدد  685.50 رسید.

- ارزش معاملات بورس دراین روز به 106 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 11.744 میلیارد تومان مربوط به نماد وخاور بود.

- دراین روز حجم معاملات در بورس به 487.984 میلیون سهم رسید که با معامله 45.835 میلیون سهم فولادح بیشترین حجم معاملات را داشت.

در گروه حمل و نقلی ها
- تمامی نمادها معاملات منفی را پشت سر گذاشتند و تنها حخزر در محدوده مثبت معامله شد. حفارس بیشترین افت قیمت را داشت.

- حکشتی نیز با حجم معامله یک میلیونی در صدر گروه قرار گرفت.

- در این گروه، تایدواتر که ماه گذشته فروش ساختمان زاگرس را بر روی سامانه کدال قرار داد، منتظر مجوز سازمان بورس برای اجرایی شدن افزایش سرمایه 60 درصدی از محل سود انباشته است.

- در خبرهای عصر این روز با توجه به اینکه قرار بود مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی در شهریور ماه امسال برگزار شود، به نقل از مشاور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از تعیین تکلیف اپراتوری این بندر تا پایان سال خبر داده شد.

"هادی حق شناس تعیین تکلیف اپراتورهای بندر شهید رجایی، خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری(گنتری کرین) و گرفتن پیمانکار برای الیروب های شمال و جنوب را اولویت های مهم سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: تعیین تکلیف وضعیت اپراتوری بندر شهید رجایی می تواند مقدار زیادی از ابهامات صنعت حمل و نقل برای سهامداران این گروه را کاهش دهد."

شنبه هفت آذر
 شاخص بورس با کاهش 99.18 واحد به عدد  62،635.40 واحد نزول کرد.

- نمادهای وغدیر، تاپیکو، پارسان، بیشترین تاثیر منفی و فارس، جم، وبصادر، وامید، بیشترین تاثیر مثبت، را بر روی شاخص بورس داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 4.60 واحد به عدد  687.90 رسید.

- ارزش معاملات بورس به 99 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 5.44 میلیارد تومان مربوط به نماد وبملت بود.

- حجم معاملات در بورس به 423.741 میلیون سهم رسید که با معامله 51.151 میلیون سهم وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.