| کد خبر: 63514 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

◄ آغاز واگذاری عملیات لایروبی به بخش خصوصی / بنادر کوچک نیز واگذار می شوند

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز واگذاری عملیات لایروبی به بخش خصوصی خبر داد و با بیان اینکه در فاز اول، تجهیزات لایروبی به غیر از 6 دستگاه لایروب خاص واگذار و در مرحله بعدی کلیه دستگاه ها واگذار می شوند، گفت: باید 3 الی 4 بندر بزرگ کشور در اختیار سازمان بنادر باشد و سایر بنادر بویژه بنادر کوچک واگذار شوند.

محمد سعید نژاد در پانزدهمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که صبح امروز (24 شهریور) برگزار شد با اشاره به مباحث دریامحوری در برنامه ششم توسعه، گفت: مباحث برنامه ششم توسعه به طور جدی در سازمان بنادر و دریانوردی دنبال و طی یک سال گذشته جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد، همچنین احکام بسیاری تهیه و هم اکنون در حال تنظیم برنامه ها هستیم.

وی از کارشناسان و متخصصان حوزه دریا درخواست کرد پیشنهادهای خود را برای تعیین احکام و اجرای بهتر برنامه ها اعلام کنند و در ادامه تصریح کرد: بعضی از پیشنهادهایی که در اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی مطرح می شود از نظر موقعیت و جایگاه در حد تنظیم قانون است و قابلیت اجرا در قالب یک برنامه را دارند.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه توسعه و گسترش حضور بخش خصوصی در فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی به صورت رقابتی و غیرانحصاری، یکی از سیاست های اصلی ما محسوب می شود، گفت: به طور مشخص در بخش لایروبی، واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی را آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ساختار و روشی که در مورد لایروبی هم برای ما و هم برای بنادر وجود دارد با یک سری اشکالات همراه است، تصریح کرد: به همین منظور حدود طی یکسال گذشته مطالعه و بررسی های تخصصی انجام و دستورالعمل های لازم تعیین و همچنان در حال تنظیم است تا در یک فرآیند مشخص عملیات لایروبی به طور کامل واگذار شود.      

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در فاز اول، تجهیزات لایروبی به غیر از 6 دستگاه لایروب خاص واگذار و در مرحله بعدی و طی 3 سال آینده کلیه دستگاه ها واگذار و عملیات لایروبی به صورت پیمانکاری و خرید خدمات از بیرون انجام می شود.

وی با بیان اینکه واگذاری شناورهای راهنمابر، یدکش ها، و خدمات دریایی از برنامه های بعدی سازمان بنادر و دریانوردی است، افزود: واگذاری کامل بنادر کوچک نیز در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

سعیدنژاد اداره بنادر کوچک به شکل کنونی را قابل قبول ندانست و با بیان اینکه باید 3 الی 4 بندر بزرگ کشور در اختیار سازمان بنادر باشد و سایر بنادر بویژه بنادر کوچک واگذار شوند، گفت: در این زمینه اقدامات قانونی برای واگذاری بنادر آستارا و فریدون کنار انجام شده و این اقدامات برای سایر بنادر کوچک نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با همفکری متخصصان و فعالان دریایی، تغییرات ساختاری جدید در بخش دریایی و بنادر کشور انجام شود، و تاکید کرد: این اقدام نیاز به بررسی های دقیق و تخصصی و طی مراحل و اخذ مصوبات قانونی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.