| کد خبر: 61654 |

هفت پروژه دریایی و بندری در هرمزگان طی هفته دولت بهره برداری می‌شود

تین نیوز | هفت پروژه زیر بنایی در بخش دریایی و بندری با اعتباری بالغ بر300 میلیارد ریال و دو پروژه سرمایه گذاری به ارزش 374 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت سال94 در هرمزگان آماده افتتاح و کلنگ زنی می شود.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر افزود: این اداره کل به منظور گرامیداشت هفته دولت سال 94 تعداد 4 پروژه عمرانی و2 پروژه مرتبط با بخش فنی و نگهداری و یک پروژه دیگر در حوزه سرمایه گذاری را آماده افتتاح دارد.
 
وی افزود: مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این 7 پروژه رقمی بالغ بر 305 میلیارد ریال می باشد که عمدتاً از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.
 
ایدنی ضمن تشریح پروژه های عمرانی که اغلب آنها در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران اجرایی شده، گفت: تکمیل مسیر دسترسی به سایت VTSجزیره لارک و همچنین سه پروژه احداث ساختمان پاس کشتی، تعمیرات اساسی جاده ها و نوسازی اماکن بندر شهید رجایی از جمله طرح های عمرانی است که برای احداث این 4پروژه 127میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن برشمردن پروژه های بخش فنی و نگهداری که اعتبار صرف شده برای آنها حدود 25 میلیارد ریال می باشد، نیز بیان کرد: دو فروند اسکله شناور بندر شهید ذاکری و همچنین یک فروند اسکله مسافری بندر تفریحی کندالو در جزیره قشم از جمله پروژه های قابل افتتاح واحد فنی این اداره کل می باشد.
 
به گفته ایدنی، پروژه پایانه ورود و خروج کامیون در بندر شهید رجایی با اعتباری بالغ بر 162 میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث و طی هفته دولت بهره برداری می شود.
 
وی در ادامه به پروژه های دیگر در دست اقدام در بندر شهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: احداث موتورپول و تعمیرگاه تجهیزات و همچنین احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی به عنوان پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی محسوب می شود که با اعتبار 374 میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 80 نفر قابل کلنگ زنی خواهد بود.
 
عالی ترین مقام دریایی و بندری استان هرمزگان هدف عمده اجرای این پروژه ها را هموارسازی مسیر تبدیل بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم، توسعه بنادر مسافری و جزایر، ایجاد بستر مناسب در راستای حمل ونقل دریایی و مسافری و همچنین ایجاد فرصت های جدید اشتغالزایی دانست.
 
یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از 70بندر بزرگ و کوچک در این خطه از سرزمین زرخیز جنوب ایران را برعهده دارد؛ منطقه ای با دو هزار و ٢٣٨ کیلومتر مرز ساحلی که در محدوده آن حدود 90 درصد سفرهای دریایی و ٦ درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالای کشور انجام می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.