| کد خبر: 60675 |

وسیله حمل و نقل شخصی اندازه آی‌پد

تین نیوز | مهندسان ژاپنی وسیله حمل و نقل شخصی ساخته‌اند که با داشتن ابعادی یک تبلت می‌توان با آن در خیابان‌ها به راحتی رفت و آمد کرد.
 
این وسیله در ابتدا به نظر یک ‌آی‌پد برعکس به نظر می‌رسد اما با داشتن چهارچرخ به راحتی می‌توان در محیط‌های عمومی WalkCar گردش کرد. خصوصیت اصلی این وسیله که آن را از همتایانش متمامیز می‌کند وزن کم و ابعاد کوچک آن است که هر شخصی می‌تواند به همین خاطر آن را در کیف خودش حمل کند.
 
WalkCar حدود سه کیلوگرم(وزن حدودی یک لپتاپ) وزن دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. انرژی آن از باتری لیتیومی تأمین می‌شود که پس از سه ساعت شارژ می‌توان با آن ۱۲ کیلومتر حرکت کرد. حداکثر سرعت این وسیله به ۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای مسیرهای شهری ایده‌آل است. مهندسان شرکت کوکوآ موتور به تازگی پیش‌نمایشی از این وسیله برای خبرنگاران داشته‌اند. کافی است وسیله حمل و نقل شخصی خود را هر جا که خواستید از کیف‌تان در بیاورید و پاهایتان را روی آن بگذارید تا حرکتش شروع شد. برای ترمز هم باید پاهایتان را از روی آن بردارید تا حرکتش متوقف شود. استقبال از وسایل حمل و نقل شخصی هر روز بیشتر می‌شود. شرکت‌های دیگری هم وسایل مشابهی را تهیه و به بازار عرضه کرده‌اند اما ابعاد کوچک WalkCar آن را از بقیه متمایز می‌کند.
 
بسیاری از مردم در کشورهای مختلف عادت دارند که برای کاهش هزینه‌ها تا ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی مانند مترو دوچرخه‌سواری کنند. این وسیله می‌تواند در این مسیر به ویژه برای افراد مسن جایگزین شود. مهندسان ژاپنی می‌گویند این وسیله برای رفت و آمد در مسیرهای کوتاه و حتی همراه با حمل بار فوق‌العاده عمل می‌کند.
 
قیمت تقریبی این وسیله حمل و نقل شخصی که قرار است در پاییز به بازار عرضه شود ۸۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.