| کد خبر: 56739 |

نظرها و خبرها◄ دلایل زیاندهی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی / تعویض موتور هواپیمای ایران ۱۴۰

تین نیوز | مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور در خرداد سال 1318 تاسیس و پس از تحهیز اولیه در مهر همان سال افتتاح شد و از 15 آبان 1318 شروع به جذب دانشجو کرد و تا به امروز با نام مرکز آموزش و خدمات هوایی کشور وابسته به شرکت فرودگاه های کشور فعالیت نموده است. اگرچه پیشینه  این مرکز  افتخاری برای بخش هوانوردی کشور محسوب می شود اما به گفته کارشناسان در حال حاضر این مرکز به مرکزی زیانده تبدیل شده است که باید برای برون رفت آن از این وضعیت تلاش شود.

1- طراحی هواپیمای پهن پیکر با انرژی خورشیدی/ تعویض موتور ایران ۱۴۰
تین نیوز | يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ 
رئیس پژوهشگاه هوافضا از طراحی هواپیمای پهن پیکر با انرژی خورشیدی به عنوان یکی از پروژه های مطالعاتی این پژوهشگاه خبر داد.
 فتح الله امی در مورد برنامه های حمل و نقل هوایی پژوهشگاه هوافضا به تعویض موتور هواپیمای ۱۴۰ و نیز استفاده از انرژی خورشیدی برای هواپیماهای پهن پیکر اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع طراحی هواپیمای با انرژی خورشیدی در دست مطالعه قرار دارد.
 وی در مورد مشکلات موتور هواپیمای ایران ۱۴۰ و برنامه های پژوهشگاه هوافضا در این باره گفت: انتقال تکنولوژی و طراحی هواپیمای ایران ۱۴۰ با هزینه قابل توجهی همراه بوده و به همین دلیل عقلانیت حکم می ­کند هزینه مالی و نیروی انسانی این پروژه به لحاظ توقف پروازهای آن هدر نرود.
مطلب کامل

نظر | تعویض موتور هواپیمای ایران 140 پرخرجتر از طراحی یک هواپیمای جدید
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۱۰در مورد این مطلب:
انشاالله چند صد میلیون دیگر توسط دوستان فارغ التحصیل از کشور روسیه و اوکراین به نام پروژه ملی اسباب حیف و میل ثروت عمومی خواهد شد.  تعویض موتور این محصول مونتاژ شده بی مشتری از طراحی یک هواپیمایی جدید پر خرجتر است. البته درک این موضوع توسط یک نفر که الفبای صنعت هوایی را می داند دور را از انتظار نیست.

2- كسب رضایتمندی مسافران دستاورد ارزشمندی برای صنعت هوانوردی است
تین نیوز | شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...رئیس سازمان هواپیمایی كشوری گفت: اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر افزایش رضایتمندی مسافران را به همراه خواهد داشت و دست یافتن به این مهم دستاورد ارزشمندی برای صنعت هوانوردی است.
علیرضا جهانگیریان در نشستی كه با حضور مدیران حراست شركت های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاهها تشكیل شد؛ از مدیران حراست شركت های هواپیمایی خواست تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر با مشاركت و تعامل حداكثری گام بردارند...
مطلب کامل

نظر | خرید فلایت چک چه شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۹در مورد این مطلب:
ماه ها قبل عنوان شد که تا پایان سال هواپیمای فلایت چک خریداری شده و آماده بهره برداری است. مجددا اعلا شد این هواپیما توسط ماهان خریداری خواهد شد که آن هم نشد. زمانی که حضرت عالی در به ریاست سازمان رسیدید هم قرارداد خرید با منبع خارجی در حال امضا شدن بود و هم تامین این ابزار از طریق ساخت در داخل که هر دو موضوع منتفی شد. لیکن پس از گذشت زمان 18 ماهه نه خرید انجام شد نه دوستان شما در دانشگاه امیرکبیر سامانه مذکور را طراحی کرده و ساخته اند.

3- مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور و مشکلات آن/ انتهای این راه به کجاست؟
تین نیوز | يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
اعضای گروه " مدیریت هوانوردی" که گروهی متشکل از کارشناسان و متخصصان بخش هوانوردی و در یکی از شبکه های موبایلی فعال است در یکی دیگر از مباحث گروهی خود وضعیت مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور را از بعد مدیریتی و تاثیر آن در آموزش نیروی متخصص عملیات کشور مورد بررسی قرار داده اند.
مطلب کامل

نظر | مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور چگونه زیانده شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۱۰در مورد این مطلب:
مرکز آموزشی با چندین دهه قدمت و مکانی که صدها خلبان و تکنسین و .... را با موفقیت آموزش داده و به صنعت تقدیم نمود اما افسوس که با سو مدیریت عده ای به یک مجموعه زیانده تبدیل و به این روز افتاد.

4- سودجویی شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش نرخ بلیت

تین نیوز | شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...افزایش نرخ بلیت بر اساس تورم انجام می‌شود و اگر قرار به افزایش قیمت باشد این امر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بررسی و سپس ابلاغ می‌شود.
قیمت بنزین هواپیما از هر لیتر 5 هزار ریال با هزار ریال افزایش به عدد 6 هزار ریال در هر لیتر رسید و باعث شد تا زمزمه‌های افزایش قیمت بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی شنیده شود.
شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که این افزایش نرخ سوخت می‌تواند بر سوددهی آن‌ها تاثیر گذارد و باید بهای بلیت هواپیما نیز افزوده شود تا مانع از زیان‌دهی شرکت‌های هواپیمایی گردد...
مطلب کامل

نظر | مهر سکوت دستگاه‌های نظارتی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۹در مورد این مطلب:
اگر سودجویی نکنند که صاحب هتل داریوش و دلفیناریوم نمی شوند! آنها سودجویی کرده و مدیران ارشد دستگاه نظارتی مهر سکوت بر لب زده و به این تماشاخانه نگاه می کنند گویی که این شهرفرنگ چه مناظر نادری را به تماشا گذارده مانند مجوز سه ساله به هواپیمای فرسوده سی و چند ساله یا ARC و CAMO یا سایر مجوزهای قابل صدور ! اگر سودجویی نکنند پس چگونه به روسا دستور بدهند؟

5- بلیت چارتری در سازمان هواپیمایی جایی دارد یا ندارد؟

تین نیوز | پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...در حالی بهمن ماه سال گذشته اعلام شد "بلیت چارتری در برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری جایی ندارد" که پس از گذشت حدود ۴ ماه معاون هوانوردی این سازمان رسماً چراغ سبز انجام پروازهای چارتری را به ایرلاین‌های داخلی نشان داد.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اواخر دیماه سال گذشته با بیان این‌که تمامی مجوزهای پروازی صادر شده توسط این سازمان برنامه ای است گفته بود: در صورت مشاهده فروش به قیمت های بالاتر از نرخ های تایید شده، برخورد می‌شود.  
محمد خداکرمی با بیان اینکه همه مجوزهای صادر شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ای است نه چارتری اظهار کرد: برخی شرکت های هواپیمایی به علت ضعف در سیستم فروش، بخشی از فروش بلیت ها را خارج از سیستم فروش رسمی خود و از طریق غیر رسمی در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار می دهند. برهمین اساس برخی آژانس ها اعلام می کنند که بلیت پروازهای برنامه ای موجود نیست و صرفا این گونه بلیت ها را به متقاضیان عرضه می کنند...
مطلب کامل

نظر | ادامه روند فروش چارتری بلیت هواپیما
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۹در مورد این مطلب:
بیش از هفتاد درصد بلیت ها از طریق چارتر فروخته می شود اما برخی مانند کبک سر خود را در برف فرو برده و منکر این ننگ فاحش هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر مقامی 0 0

    با کمی تامل و دقت میزان پایبندی مدیران ارشد و ریاست سازمان در اطلاع رسانی به مردم مشخص میگردد.