| کد خبر: 43594 |

برگزاری کارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای کشورهای عضو گروه D۸ در ایران

تین نیوز |  مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری از برگزاری كارگاه آموزشی طراحی مسیرهای هوایی برای كشورهای عضو گروه D8 در ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، سعید اكبری اظهار داشت: این كارگاه آموزشی كه برای دومین بار در كشور برگزار می شود از امروز دوم اسفندماه جاری آغاز و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: كشورهای شركت كننده شامل نیجریه، تركیه، بنگلادش، پاكستان و ایران است كه علاوه بر كشورهای فوق از كشورهای منطقه خاورمیانه در راستای همكاری های فنی و علمی از جمله افغانستان، لبنان و سوریه برای شركت در این كارگاه دعوت به عمل آمده است.

مدیركل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری ادامه داد: در این كارگاه، طراحی دستورالعمل های پروازی، مسیرهای ورودی و خروجی و تقرب به فرودگاهها با استفاده از تجهیزات ناوبری زمینی و براساس استاندارد PANS-OPS ایكائو توسط اساتید ایرانی برگزار می شود.

اكبری ارتقا توانایی های كشورها در طراحی مسیرهای پروازی براساس استانداردهای ایكائو و مسائل به روز شده ایكائو را ازجمله اهداف كارگاه مذكور برشمرد و گفت: با توجه به اینكه كشورهای منطقه در طراحی مسیرهای پروازی دچار كمبود نیروی انسانی هستند انتقال دانش و همكاریهای فنی در این زمینه سبب ارتقا همكاریهای فنی و علمی بین كشورهای عضو می شود.

وی یادآورشد: در راستای همكاریهای آموزشی و مشاوره های فنی و علمی به سایر كشورها تاكنون دوره آموزشی بازرسان و مدرسان ایمنی مخابرات هوانوردی سازمان هواپیمائی كشوری ایران به ممیزان مخابرات هوانوردی پاكستان و كارگاه آموزشی طراحی دستورالعمل های پروازی (D8 Flight procedure design work shop) با حضور برخی كشورهای عضو D8و دوره بازآموزی برج مراقبت پرواز و رادار مركز كنترل فضای كشور برای 83 نفر از كنترلرهای كشور سوریه در كشورمان برگزار شده است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.