| کد خبر: 30653 |

◄ ثبت لحظات یک پرواز گردشگری با بوئینگ ۷۴۷

تین نیوز | پرواز گردشگری بوئینگ 747 که تا لحظاتی دیگر انجام می شود، تعدادی از علاقه مندان این هواپیما از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا حضور دارند تا تجربه پرواز ویژه ای را در دفتر خاطرات خود ثبت نمایند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از فرودگاه مهرآباد، هواپیمای بوئینگ 747 در حال حاضر برای پرواز در مسیر ایران - پکن و تهران - کوالالامپور با زمان پروازی 7 الی 8 ساعت مورد استفاده قرار می گیرد.

در اوایل سال جاری تعدادی از علاقمندان به این پرنده آهنین تقاضا داشتند با آن پروازی بر فراز اروپا داشه باشند که با برنامه ریزی به عمل آمده مقرر گردید پرواز بر فراز ایران انجام شود.

در این پرواز که شامل 299 مسافر است، تعدادی از علاقه مندان این هواپیما از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا حضور دارند تا تجربه پرواز با این هواپیما را در دفتر خاطرات خود ثبت نمایند.

لازم به ذکر است مدت زمان پرواز یک ساعت و ده دقیقه خواهد بود.
گفتنی است هواپیمای بوئینگ 747 به سفارش هواپیمایی ملی ایران- هما ساخته شد و خط تولید شرکت بوئینگ را ترک کرد. این هواپیما اولین پرواز خود را در تاریخ 16 می 1977 انجام داد و به هواپیمایی ملی ایران تحویل داده شد.

در همین رابطه فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تشریح آخرین وضعیت هواپیماهای مسافربری بوئینگ 747 در کشور گفته بود: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی 9 فروند از این نوع هواپیما در اختیار داشت که به غیر از یک فروند همه آنها زمین گیر شده اند.
 
وی با اشاره به استفاده از هواپیماهای بویینگ 747 برای گردشگران خارجی گفت: به تازگی یک شرکت آلمانی اظهار تمایل کرده که گردشگران خارجی با این هواپیما برای پرواز به ایران سفر کنند.
 
پرورش تصریح کرد: این شرکت آلمانی پیش از این دو بار از هواپیمای 747 ایران ایر برای جابجایی گردشگران در فضای اروپا استفاده کرده است و این بار نیز با هماهنگی های انجام شده مقرر شده این شرکت آلمانی پرواز در آسمان تهران را در یک مسیر مشخص شده انجام دهد.
 
وی افزود: در این سفر قرار است تعدادی از گردشگران خارجی روز دوم آذر ماه سالجاری در یک مسیر هوایی به مدت یک ساعت بر روی آسمان کشورمان پرواز کنند.
 
به گفته پرورش، بویینگ 747 تنها هواپیمای این نوع بویینگ است که در جهان پرواز می کند و متخصصان ایران ایر از ابتدا از این هواپیما به خوبی نگهداری کرده اند تا همچنان در مسیر های پروازی کوالالامپور، بمبی و پکن مورد استفاده قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کلکسیونر 0 0

    در این لحظه تاریخی گوش ها و چشم هایمان را می بندیم تا نه چیز ببینیم و نه بشنویم. امیدوارم بعد از این پرواز و بسلامت نشستنش به زبان خوش و به تاثی از اتومبیل پیکان که به موزه رفت این هواپیما هم به هشت تای دیگر بپیوندد

  • حسین 0 0

    البته کاش مینوشتید آخرین ۷۴۷ اس پی فعال جهان در بخش مسافری! چون ۷۴۷ فعال زیاده ولی sp نیستند!

  • کاپیتان گیریپاچیان از شرکت ورشکسته هما 0 0

    مدیران محتر م این شرکت بد نیست بعد از این جنگولک بازیها و بازی با جان مسافران با این غول فرسوده کمی هم به دنبال پرونده مفاسد مالی[…] در گوشه و کنار آن باشند. تین نیوز جان برو حذفش کن