| کد خبر: 27453 |

◄حمل و نقل جاده ای و کمای ۲۰ ساله / لزوم اجباری شدن تست هوش برای اخذ گواهینامه رانندگی

تین نیوز | آمارهایی که از میزان تاثیر عوامل مختلف در تصادفات رانندگی منتشر می‌شود بیانگر آن است که عامل انسانی بیشترین نقش را در وقوع این حوادث دارد. به اعتقاد کارشناسان برای حل این مشکل چند راهکار وجود دارد که از جمله آنها سخت‌گیری در اعطای گواهینامه رانندگی، ارایه آموزش فرهنگ ترافیک از سطوح ابتدایی تحصیلی و  اعمال جدی قانون است. 

1- در صورت پافشاری ترک‌ها ایران مقابله به مثل می‌کند
تین نیوز | دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...محمدجواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری کشور اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات با ترکیه برای تعیین تکلیف تعرفه کامیون‌ها به نتیجه نرسد، ایران مقابل به مثل خواهد کرد... 
مطلب کامل

نظر | حمل و نقل جاده ای و کمای 20 ساله
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۸ در مورد این مطلب:
گسترش صادرات؟؟!!! متضرر شدن تنها صاحبان كالاى تركیه؟؟!! لطفا از گمركات كشور استعلام شود در این مدت اخیر چقدر پروانه هاى صادراتى روى كامیونها ابطال گردیده و چقدر براى آنها بارنامه داخلى برگشت به انبارهاى صادركنندگان تنظیم و مرجوع به انبارها شده...كشور تركیه   یك راه دیگر جز ایران برای ارتباط با كشورهاى آسیاى میانه در برنامه خود قرار داده اند حتى به كشور افغانستان هم از طریق مسیر ریلى ایران تركمنستان بار خودشان را می برند. ولى ایران چه راه دیگری به جز خاك تركیه به اروپا دارد؟؟؟ شاید راه دیگر دریا باشد ولى راه دریا نسبت به موقعیت جغرافیایی ایران از خیلى جهات نمی تواند مزیت راه زمینى را پر كند. اگر ما به مزیت نفت خیز بودن ایران ببالیم كه موهبت الهى هست كشور تركیه به سوق الجیشى بودن خود در پهنه جهان می بالد كه یك موهبت الهى منحصر به فرد براى آنهاست. آنها حساب كتاب شده به زمین بازى وارد شده اند و مثل ما 20 سال در كما نبودند كه فقط دو سه تا جمله حفظ كنند و در همایش ها و مجالس معارفه مدیران بیایند پشت تریبون. 

2- امکان سنجی ایجاد مسیرهای ویژه نفتکش های جاده پیما
تین نیوز | سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...ایجاد مسیرهای ویژه نفتکش های جاده پیما با هدف کاهش حوادث در جاده های کشور، امکان سنجی می شود...
مطلب کامل

نظر | جابجابی مشقات نفتی با خطوط لوله انجام شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۹در مورد این مطلب:
بهتر نیست به جای جابجابی مشقات نفتی با نفتکش جاده ای این انتقال توسط خطوط لوله انجام شود؟ دانش و تجربه عملی و علمی ایران در ساخت و ایجاد خطوط لوله بسیار زیاد است و درصورت اقدام دریک مدت 10سال توجیه و اقتصادی بالای دارد. کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش تصادفات جاده ای و... مزایایی منحصر ان درصنعت حمل و نقل.

3- تصادفات جاده‌ای؛ جنگی کمرشکن/ چه باید کرد؟
تین نیوز | سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... جاده‌ها هر روز فرزندان بی گناه و بی دفاع این آب و خاک را به کام مرگ می کشاند و خانواده‌ها را داغدار می کند، برای حل این مشکل چه باید کرد!...
مطلب کامل

نظر | عامل انسانی اثرگذارترین عامل در تصادفات
نظر منتشر شده در تاریخ در مورد این مطلب:
به نظر بنده که الان 15 سال است رانندگی می کنم و در معابر شهری و جاده ای هم فراوان رانندگی کرده ام،‌ همچنین شرایط رانندگی و معابر برخی کشورها را هم به میزان محدودی دیده ام، بیش از 200 هزار کیلومتر با خودروی داخلی (سمند و 405) و بیش از 100 هزار کیلومتر با خودروی خارجی رانندگی کرده ام، اگر بخواهم اصل پارتو را در خصوص عوامل منجر به تلفات رانندگی پیاده کنم، اثرگذارترین عامل را انسان می دانم.

در حال حاضر معابر کشور و نیز وسایل نقلیه تولید داخل، دارای نقایصی هستند که جای ارتقا دارند و نمی توان گفت عاری از اشکال هستند. اما با فرض اصلاح نقائص معابر و خودرو، و عدم تغییر الگوی رانندگی، کاهش قابل ملاحظه ای در تلفات نخواهیم داشت. همین بس که نیمی از این کشته های رانندگی که در سال گذشته که به محدوده 18 هزار نفر رسیده عابر پیاده و موتورسوار بوده اند. یعنی حداقل خودروسازها در نیمی از این حوادث اصلا ذی نفع نیستند. لذا خیلی ساده انگارانه است که خیال کنیم که اگر تمام خودروهای داخلی را جمع کنیم و به مردم مثلا تویوتا بدهیم این آمار 18 هزار تایی برسد به مثلا 2 هزار تا.

در خصوص خودروی پراید هم بنده می بینم متاسفانه به گونه ای اظهار نظر می شود که گویی این خودرو تنها در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو با نام مزدا 121 و فورد فستیوا در از سال 1986 تا میان دهه 90 در ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و کشورهای اروپای غربی نیز به فروش می رسیده و تا سال 2000 نیز در کره تولید می شده است. سپس خط تولیدش به ایران منتقل شده آنچه هم الان در سایپا با نام x100 تولید می شود، ظاهرش همان پراید سابق است اما در باطن تفاوت بسیاری کرده و بدنه اش از پرایدهای کره ای مقاوم تر است. حال پرسشی از خودمان: در آن زمانی که پراید در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گرفته آیا ارابه مرگ خوانده می شده؟ آیا غیر ایمن بوده؟ آیا مثلا در آزادراه ها ترددش ممنوع بوده؟ قطعا پاسخ خیر است. پس چگونه است این خودرو در زمان خودش مشکل زا نبوده اما به یکباره در کشور ما شده است مشکل زا؟ 

4- تاثیر رفتار و فرهنگ رانندگی در ایمنی ترافیك
 تین نیوز | چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مرگ تقریبا 20 هزار نفر از هموطنان در تصادفات رانندگی در یك‌سال، كشته شدن سالیانه بیش از 5000 موتورسوار در كشور، دو برابر بودن مرگ و میر در اثر حوادث رانندگی در کشور نسبت به میانگین جهانی چنان برای مردم امری طبیعی شده است كه دیگر حتی بدان نه به مثابه یك مسئله، بلکه امری رایج و طبیعی می‌نگریم...
مطلب کامل

نظر |بدون اعمال جدی قانون، اصلاح فرهنگ رانندگی امکان‌پذیر نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۳در مورد این مطلب:
نقش پلیس را در این بین نباید نادیده گرفت. به هر حال رانندگی برخی از افراد با فرهنگ‌سازی و مدرسه و مهد کودک اصلاح نمی‌شود و پلیس باید با این رانندگان خاطی برخورد شدید و جدی داشته باشد. بدون اعمال جدی قانون، اصلاح فرهنگ رانندگی امکان‌پذیر نیست. 

نظر | لزوم اجباری شدن تست هوش برای اخذ گواهینامه رانندگی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۵در مورد این مطلب:
یكی از مهم ترین عوامل تصادفات در سطح شهر و جاده ها كه من به عنوان یك راننده با بیش از 30 سال رانندگی با آن برخورد كرده ام پایین بودن سطح هوش و درك و قدرت تحلیل برخی از رانندگان در زمان رانندگی و راندن خودرو است كه همین مشكل موجب تصادف و در برخی موارد موجب راهبندان و ترافیك شهری می شود و راه حل پیشنهادی بنده جهت جلوگیری از این معضل این است كه راهنمایی و رانندگی همانگونه كه جهت صدور گواهینامه برای افراد آزمون مهارت رانندگی و آیین نامه رانندگی برگزار می كند آزمون هوش و استعداد رانندگی هم جزو آزمون ها بگنجاند و این آزمون هوش با همكاری روانشناسان و اساتید خبره تنظیم گردد و به صورت دوره ای سوالات هوش تغییر كند تا افراد با سطح هوشی لازم بتوانند موفق به در یافت گواهینامه رانندگی بشوند و خلاصه اینكه راهنمایی و رانندگی به راحتی به افراد فاقد صلاحیت مجوز رانندگی ندهد و این امر موجب كاهش تصادفات خواهد شود.

 نظر | اجرای قاطعانه قانون؛ موثرترین ابزار جهت اصلاح رفتارهای نادرست انسانی 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۵در مورد این مطلب:
تشکر می کنم  که در این فضای رسانه ای که تنها خودرو و جاده را مقصر در تصادفات می داند، به رفتار رانندگان که به نظر من هم مهم ترین و اثرگذار ترین عامل در تصادفات و تلفات ناشی از آن است اشاره شده است. کاش مسئولان راهور نیز به این مهم توجه می داشتند. زیرا که اجرای قاطعانه قانون نیز موثرترین ابزار جهت اصلاح رفتارهای نادرست انسانی است. کما اینکه شاهدیم الان تردد در تونلهای شهری تهران و نیز پل صدر وضعیت بسیار مطلوبتری در مقایسه با سایر بخش های شهر دارد و این موفقیت تنها به دنبال اجرای قانون به دست آمده است. وگرنه اگر قرار بود وقت و هزینه فراوانی برای مثلا آموزش صرف شود و نظارت پلیس نباشد، این موفقیت حاصل نمی شد.

5- تخلف ترك‌ها در موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای
تین نیوز | سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...پنجم آذر سال گذشته پس از یك وقفه سه‌ساله با سفر هیئتی به ریاست داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به تركیه این نشست از سر گرفته شد...
مطلب کامل

نظر | ترکیه و قیمت بالای سوخت
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۷-۲۴ در مورد این مطلب:
هركالایی چه قیمت آن پایین یا بالا باشد اگر در صورت عدم نظارت دولتها و گمرك در داخل هر كشورى فروخته شود حكم قاچاق و فساد را دارد. مهم اجراى سیاست دولت ها می باشد لذا كشور تركیه چون سوخت خود را از ممالك نفت خیز وارد می نماید این حق را دارد كه فروش آن قانونى صورت گیرد تا عوارض و مالیات هاى خود را به صورت شفاف از مصرف كننده بگیرد لذا این که گفته می شود سوخت در داخل كشور تركیه گران هست توجیه منطقى براى حل این مسایل نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.