بازدید سایت : ۴۱۴۴۱

گسترش همکاری ها در کریدور شمال جنوب، محور گفت و گوی پوتین و علی اف

در دیدار علی اف و پوتین، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که در خصوص راه آهن آذربایجان-روسیه که تا مرز ایران امتداد دارد، با ساخت و توسعه بخش های جدید، مسیری منحصر به فردی برای اتصال شمال به اقیانوس هند فراهم می شود.

گسترش همکاری ها در کریدور شمال جنوب، محور گفت و گوی پوتین و علی اف
تین نیوز

در دیدار علی اف و پوتین، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که در خصوص راه آهن آذربایجان-روسیه که تا مرز ایران امتداد دارد، با ساخت و توسعه بخش های جدید، مسیری منحصر به فردی برای اتصال شمال به اقیانوس هند فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران ،علی اف خاطر نشان کرد آذربایجان آماده همکاری ترانزیتی با روسیه از طریق دریای خزر و بندر باکو می باشد تا بتواند نیاز های لجستیکی روسیه را بر طرف نماید. این مساله نیازمند همکاری های لجستیکی با ایران و روسیه برای گسترش کریدور شمال جنوب می باشد. به گفته وی، ظرفیت حمل و نقل شمال به جنوب سه برابر خواهد شد و از 15 میلیون تن فعلی به 41 تا 45 میلیون تن در سال، تا سال 2030 خواهد رسید.

علی اف با تاکید بر نقش بندر باکو به عنوان بزرگترین بندر دریای خزر، ظرفیت حمل و نقل تا 15 میلیون تن بار شامل 10000  TEU را  برای این بندر اعلام کرد. پس از اتمام فاز دوم، این بندر قابلیت جابجایی 25 میلیون تن بار شامل 500 هزار TEU را خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    سیاست درستی انشاالله اجرا خواهد شد

  • محمد

    آذربایجان بعنوان یک قدرت منطقه‌ای نوظهور می‌تواند رابط بین شرق و غرب و کریدور شمال-جنوب بشود.

  • صادق اسماعیلی

    کریدور شمال جنوب آری،
    کریدور شرق غرب نه.