| کد خبر: 272370 |

◄ پیش بینی ناامیدکننده کارشناسان: اتمام فاز ۲ فرودگاه امام در سال ۱۴۵۰

در اجرای پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی فقط بحث عملیاتى مطرح نیست ، بلکه استراتژی هاى تجارى، منطقه اى و سیاسى و دیپلماتیک نیز بسیار مهم و لازم است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: این پروژه با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر در سال به نوعی یک فرودگاه جدید محسوب می شود و با تکمیل آن ظرفیت کل فرودگاه امام (ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال می رسد.

به گزارش تین نیوز، مهرداد بذرپاش افزود: ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون مسافر در سال را دارد و با توجه به برنامه توسعه فرودگاهی قرار است این ظرفیت به ۱۰ میلیون مسافر برسد.

 وزیر راه و شهرسازی سال همچنین عنوان کرد: با اجرای کلان پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره)، این فرودگاه با اجرای پروژه ها به یکی از هاب های راهبردی و ترانزیتی فرودگاهی منطقه تبدیل می شود.

یک کارشناس در این زمینه در گروه تلگرامی مرتبط به حمل و نقل هوایی، نوشت: با در نظر گرفتن سرعت انجام کارها در ایران، وجود امضاهاى طلایی و اینکه قبل از خود پروژه باید حداکثر منفعت شخصى از آن کسب شود و نیز عدم انجام کارها به صورت استاندارد و بی توجهی به نیازهای یک هاب واقعى بر اساس استانداردهای بین المللی،  می توان گفت این پروژه احتمالا در سال ١٤٥٠ با مشخصات روز ١٤٠٣ به سر انجام می رسد.

وی افزود: البته می توان با حذف تمام موانع و به خصوص مدیریت، تیم و افراد ناکارامد و به کارگیرى افراد فوق تخصص و سالم با هدف انجام صحیح پروژه و تعیین استراتژی هاى لازم به طور موازى پروژه را به خوبی پیش برد.

این کارشناس تاکید کرد: هرچند در اجرای این پروژه فقط بحث عملیاتى مطرح نیست ، بلکه استراتژی هاى تجارى، منطقه اى و سیاسى و دیپلماتیک نیز بسیار مهم و لازم است و از همه مهمتر تضمین پایدارى پروژه بدون تاثیر از شرایط کشورى نیز ضروری است تا هیچ کس نتواند پروژه را منحرف کند.

وی افزود: این بدان معنی است که پروژه  از ورود هر نوع میکروب انسانى مصون بماند و تصمیمات فقط و فقط به عهده یک تیم مدیریتی باشد  نه چند ارگان ناکارآمد و اختصاص بودجه غیر مشروط که در این صورت احتمالا می توان حداقل تا سال 1410 کار مفید در دو یا  سه فاز انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هاب فرودگاهی یعنی :
    ۱ . بحث زیرساختی و شکل و شمایل و معماری خاص که تو بزرگترین فرودگاه های جهان می بینید که تقریبا همه این کشورها ، کار معماری و حتی ساخت را به چند کشور و کمپانی معدود سپردن چون تجربه و فوت و فن خاصی می طلبد ما در شرایط تحریم به واردات چنین خدمات فنی مهندسی دسترسی نداریم ترمینال فرودگاه حضرت امام هم بلحاظ اجرایی ، سخت و خاص است اما نهایتا شبیه ترمینال های اتوبوس رانیه .
    ۲ . ناوگان مدرن و کاملی از مجموعه هواپیماهای کوتاه برد ، میان برد و برد بلند که ما نداریم
    ۳ . روابط بین المللی فرودگاهی که باز بخاطر تحریم ها دچار مشکل هستیم
    ۴ . وضعیت مالی مردم خودمان که اکثرا براشون خرید بلیط هواپیما ساده نیست
    یعنی این موارد مشخص بر مدیران و مسئولان ما پوشیدس ؟ خیر آن ها هم می دانند اما با سیاسی کردن مطلب می خوان بگن در ایران هم فرودگاه بزرگ داریم ! مثل ساختن مصلا و ... که ببینید چند ساله دارن می سازن چقدر هزینه شده که صرفا بگویند در تهران و ایران هم بزرگ ترین ها را داریم ! دیگه بحث تخصصی و سوال ها و جواب ها مطرح نیست چوم مطلب ، سیاست زده شده و الا اگر کار بخواهد روی تخصص جلو برود خب راه مشخص است که در شرایط فعلی هیچ هزینه اضافی برای توسعه فرودگاهی هزینه نشود بودجه متمرکز شود برای تکمیل و ساخت ۲۵ هزار کیلومتر شبکه ریلی و ساخت و اتمام ساخت ریل پرسرعت تهران مشهد که کار کشور لنگ نماند مردم و بخش تجاری ، هر چه زودتر به خدمات مناسب برسن ، به شخصه ماندم که این فازهای بعدی فرودگاه امام ساخته شود اصلا ناوگان براش دارید ؟!