| کد خبر: 264923 |

مکان‌یابی شهرک «کرفون» در استان مازندران مصوب شد

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن موافقت با مکان یابی شهرک کرفون در استان مازندران مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چارچوب اصلاحی تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تایید دبیرخانه شورای عالی، برای ادامه فرآیند و گردش کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک سازی به ستاد شهرک سازی ابلاغ شود.

تین نیوز

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن موافقت با مکان یابی شهرک کرفون در استان مازندران مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چارچوب اصلاحی تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تایید دبیرخانه شورای عالی، برای ادامه فرآیند و گردش کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک سازی به ستاد شهرک سازی ابلاغ شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «خسرو دانشجو» دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار مازندران، مصوبه شورا را با موضوع امکان سنجی و مکان یابی شهرک مسکونی دولتی کرفون ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ طرح امکان سنجی و مکان یابی شهرک مسکونی دولتی کرفون در شهرستان بابلسر، مصوب مورخ ۹ مهر ۱۴۰۱ شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران را پیرو تکلیف مقرر در مصوبه مورخ سوم مهر ۱۴۰۲ خود و در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با توجه به صورت جلسه مورخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره ۱ مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مکان یابی شهرک مذکور، مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چارچوب اصلاحی زیر تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و تایید دبیرخانه شورای عالی، برای ادامه فرآیند و گردش کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک سازی به ستاد شهرک سازی ابلاغ شود.

۱- با عنایت به تحویل و تحول قطعی اراضی منابع ملی ازسوی اداره کل منابع طبیعی استان به سازمان ملی زمین ومسکن به مساحت ۱۱۸ هکتار در سمت شرقی مستثنیات موجود، مقرر شد با توجه به محدودیت شدید عرضه زمین در استان مازندران و همسو با مصوبه هیأت وزیران ابلاغی به شماره ۷۲۵۰۰/ ت۵۰۸۷۶ ها مورخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ضمن افزایش بارگذاری به حداقل ۷۰ واحد در هکتار با استفاده از الگوی تراکم ساختمانی متوسط و زیاد، سقف جمعیت ۳۰ هزار نفر مد نظر در این بخش تحت عنوان شهرک مسکونی کرفون شرقی محقق شود و باقی مانده اراضی در سمت غرب پس از تکمیل استعلامات مربوطه و تحویل و تحول زمین از سوی منابع طبیعی به عنوان شهرک مستقل (کرفون غربی) در دستور کار قرار گیرد.

۲- حد بستر و حریم ۶۰ متری دریا بر اساس نقشه های رقومی مورد تایید سازمان منابع طبیعی و حریم و بستر رودخانه «چپکرود» بر اساس نظر آب منطقه ای در اسناد طرح منعکس شود.

۳- حریم زیست محیطی واحدهای دامداری و مرغداری موجود در پیرامون زمین بر اساس نظر اداره کل محیط زیست استان در طرح لحاظ شود.

۴- نظر اداره کل منطقه شمال وزارت دفاع درباره حرائم و ملاحظات میدان تیر سپاه جویبار موجود در محدوه شهرک اخذ شود.

۵- تامین سطوح و سرانه های خدماتی مطابق مصوبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای عالی پیرامون ﺗﺪﻗﯿﻖ ﺗﻌﺎرﯾﻒ و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﮐﺎرﺑﺮی ﻫﺎی ﺷﻬﺮی و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮاﻧﻪ آﻧﻬﺎ در همه سطوح و مقیاس ها از محله تا شهر الزامی است.

۶- مطالعات ترافیکی شهرک و نحوه اتصال آن با شبکه معابر پیرامونی و کفایت معابر مذکور بر اساس تقاضای سفر شهرک تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارائه شود.

۷- مطالعات پدافند غیرعامل مطابق مصوبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ شورای عالی تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارائه شود.

۸- نحوه تخصیص آب شرب مورد نیاز بر اساس نظر آب منطقه ای استان در فرآیند صدور پروانه تاسیس در ستاد شهرک سازی مورد پیگیری قرار گیرد.

همچنین لازم است متعاقب تکمیل فرآیند رفع تداخلات زمین و تثبیت مالکیت و رفع تعارضات احتمالی عرصه غربی (غرب مستثنیات موجود) و تحویل و تحول اراضی باقی مانده توسط سازمان منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی مذکور با تکمیل استعلامات مشخص به شرح زیر برای تخصیص به شهرک مسکونی کرفون غربی به کمیته فنی ارائه شود:

۱- اخذ نظر شرکت شهرک های صنعتی در خصوص حرایم شهرک صنعتی موجود در بلافصل غربی زمین.

۲- اخذ حریم و بستر سایت باستانی انبارسر متداخل با اراضی بر اساس نظر اداره کل میراث فرهنگی استان.

سقف جمعیتی شهرک کرفون غربی متعاقب تعیین تکلیف میزان اراضی قابل بارگذاری، در کمیته فنی تعیین خواهد شد.

در پایان تصریح شده است: طرح جامع شهرک با لحاظ مفاد این مصوبه تهیه و پس از اخذ مصوبه مرجع استانی برای ابلاغ به ستاد شهرک سازی تحویل دبیرخانه شورای عالی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.