| کد خبر: 257779 |

تهیه بسته ۶ میلیارد یورویی سرمایه گذاری در مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از تهیه ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶ میلیارد یورو خبر داد و گفت: هزینه تولید در ایران به شدت پایین است.

تین نیوز

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از تهیه ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۶ میلیارد یورو  خبر داد و گفت: هزینه تولید در ایران به شدت پایین است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن و از آنها استقبال می کنیم، اظهار کرد: ایران باید در زمینه تولید و سرمایه گذاری بیشتر شناسانده شود طوری که ظرفیت های بیکران موجود در این کشور به خوبی معرفی و شناسایی نشده است.

وی افزود: هزینه تولید به شدت در ایران پایین بوده و زیرساخت های تولید بسیار مهم در بستر و دسترسی ایران به بازار جهانی بسیار عالی است اما متاسفانه هیچ کدام از این ظرفیت ها به خوبی معرفی نشده است.

عبدالملکی گفت: هزینه نیروی کار در ایران یک پنجم متوسط جهانی، هزینه انرژی، یک دهم، هزینه اقامت، یک پنجم و هزینه زمین و مواد اولیه نیز بسیار پایین است.

وی ادامه داد: شبکه زیرساخت های کشور نیز بسیار متنوع، قوی و مطلوب است که در 44 سال گذشته زیرساخت های بسیاری در کشور ایجاد و در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل شده، شبکه لجستیک بسیار قوی داریم طوری که تا دورترین نقاط کشور گسترده شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: دسترسی ایران به بازار جهانی نیز بسیار متنوع است به طور مثال 85 میلیون ایرانی با 500 میلیارد یورو مصرف، فرصت خوبی برای فروش محصولات به شمار می آیند و از طرف دیگر همسایگی با 15 کشور با 600 میلیون جمعیت و هزار میلیارد یورو واردات و همچنین قرار گرفتن ایران در حاشیه آب های آزاد ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده است که کمتر کشوری در دنیا این ویژگی ها را دارد.

عبدالملکی یادآور شد: چنین شرایطی در مناطق آزاد نیز حاکم است؛ چرا که در واقع مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری در جهان هستند که مشوق های قانونی زیادی برای آنها تعریف شده و سودآوری برای سرمایه گذاران بیشتر است.

وی همچنین از تهیه 600 بسته سرمایه گذاری به ارزش 320 هزار میلیارد تومان و 6 میلیارد یورو خبر داد و گفت: آماده ایم که این فرصت های سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

 وی تاکید کرد: ایران ظرفیت های خوبی دارد که نیاز به معرفی و در نهایت بهره برداری بهینه دارد که متاسفانه گسست میان آنها موجب شده از مواهب این ظرفیت ها کمتر برخوردار شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.