| کد خبر: 257010 |

بازارچه مرزی سرخس راه اندازی می شود

مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی گفت: راه اندازی بازارچه مرزی سرخس در کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکمنستان مورد موافقت قرار گرفته و اکنون مذاکرات برای ایجاد آن وارد مرحله جدیدی شده است.

تین نیوز

هادی حقیقی با بیان اینکه بازارچه مشترک مرزی بین ایران و ترکمنستان در باجگیران از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: با راه اندازی بازارچه مرزی در سرخس به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حقیقی بیان داشت: راه اندازی بازارچه مرزی سرخس در نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور ایران و ترکمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و درباره جزئیات راه اندازی آن تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی پیرامون فعالیت بازارچه مرزی باجگیران گفت: با پیگیریهای انجام گرفته از اسفندماه سال گذشته ورود اتباع ترکمنستانی به شهر باجگیران به صورت یک طرفه آزاد شده و اتباع ترکمنستانی هم برای خرید و هم برای حضور در شهر باجگیران، تردد مرزی دارند در حالیکه پیش از این، ترددی انجام نمی گرفت.

وی ادامه داد: ترددهای مرزی و فعال شدن بازارچه باجگیران در مرز باعث مهاجرت معکوس افرادی شده که از باجگیران به قوچان یا شهرهای دیگر رفته اند، در این راستا مغازه ها و واحدهای تجاری تعطیل شده در بازارچه و بازار شهر باجگیران دوباره احیا شده و فعالیت خود را از سر گرفتند.

حقیقی بهبود وضعیت اشتغال در قوچان و فعالیت ۱۶۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این بازارچه را از اقدامات انجام شده در این زمینه برشمرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.