| کد خبر: 25059 |

بیش از ۲۴ میلیون مسافر در شش ماه در فرودگاه های کشور پذیرش و اعزام شدند

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور از پذیرش و اعزام بیش از 24 میلیون و 600 هزار مسافر طی شش ماهه نخست سال جاری در فرودگاه های کشور خبر داد.
 
محمدرضا عبدالرحیمی افزود: این میزان مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع 14 درصد رشد نشان می دهد.
 
وی درباره تعداد مسافران هوایی که در این مدت در مسیرهای داخلی و خارجی تردد کرده اند، تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری 18 میلیون و 600 هزار نفر برای انجام پروازهای داخلی و شش میلیون مسافر در مسیرهای بین المللی در فرودگاه های کشور پذیرش و اعزام شده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 11 و 26 درصد رشد نشان می دهد.
 
معاون شرکت فرودگاههای کشور از افزایش پروازهای عبوری برفراز آسمان کشور خبر داد و گفت: در این مدت پروازهای عبوری از آسمان کشور افزایش مطلوبی داشت به طوری که این شاخص در دوره مورد بررسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش نشان می دهد.
 
عبدالرحیمی بر ضرورت توسعه حمل و نقل هوایی کشور تاکید کرد و گفت: رشد حمل و نقل هوایی در بهبود شاخص های کلان اقتصادی از جمله افزایش تولید ناخالص داخلی نقش موثری خواهد داشت، لذا با افزایش رشد اقتصادی، صنعت حمل و نقل هوایی کشور نیز در مسیر رشد و توسعه گام برخواهد داشت.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه های کشور درباره شرایط عملیات نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری در فرودگاه های کشور نیز اظهار داشت: تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد این عملیات در فرودگاه های کشور به 197 هزار و 500 مورد افزایش یافت که این رقم حاکی از رشد شش درصدی این شاخص در مسیرهای داخلی بوده است.
 
وی افزود: تعداد نشست و برخاست هواپیماها در مسیرهای خارجی نیز در این مدت به 38 هزار و 600 پرواز مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد نشان می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.