| کد خبر: 21065 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد:

◄ رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران / رشد قابل توجه مسافرت هوایی با آغاز به کار دولت یازدهم

تین نیوز | محمدعلی ایلخانی در مجمع عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در پنج ماهی که از سال 1393 گذشته، میزان پروازهای عبوری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

به‌ گزارش تین نیوز از روابط‌ عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، این مجمع صبح روز دوشنبه با حضور علی‌ محمد نوریان قائم‌ مقام وزیر راه‌‌ و شهرسازی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل، اعضای هيات و مدیران ارشد و معاونان شرکت فرودگاه‌های کشور، مشاور وزیر راه‌ و شهرسازی، نمایندگان سازمان حسابرسی، کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، کارشناس مسئول دفتر مجامع و بودجه وزارت صنعت و معدن و تجارت، نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس گروه و معاون امور مجامع وزارت راه و شهرسازی و... برگزار شد.

در این نشست ابتدا ایلخانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه ستادی و فرودگاهی ارایه کرد.

وی با اشاره به افزایش یک راه هوایی در سال 93 و رسیدن مجموع این راه‌ها به 91 راه هوایی، آن را نشانگر اقتدار و امنیت پایدار در فضای کشور عنوان کرد و گفت: البته با این اتفاق مسئولیت شرکت فرودگاه‌ها بیشتر می‌شود و علاوه بر خدمات‌دهی باید نظارت کامل هم داشته باشد.

به گفته ایلخانی در حال حاضر طول راه‌های هوایی کشور 58 هزار کیلومتر است که نظارت آنها توسط 16 دستگاه رادار صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: ناآرامی‌های به وجود آمده در عراق باعث انتقال پروازهای عبوری از این کشور به فضای هوایی ایران و در نتیجه، افزایش ترافیک پروازهای عبوری کشورمان شده است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در جریان گزارشی که به اعضای مجمع ارایه می‌کرد، به انجام اقدامات صورت گرفته در بخش‌های محتلف از جمله بخش آموزش اشاره کرد و گفت: در بخش آموزش رادار، علاوه بر آموزش‌های داخلی، آموزش کارشناسان برخی از کشورها را نیز بر عهده گرفتیم.

وی سپس به تشریح شاخص‌های عملکردی شرکت فرودگاه‌های کشور در سال 92 پرداخت و گفت: 39 میلیون و 951 مسافر در پروازهای داخلی و خارجی از طریق فرودگاه‌های کشورمان جابجا شدند که رشد 2 درصدی را در این راستا شاهد بوده‌ایم.

ایلخانی ادامه داد: البته در شش ماهه نخست سال 1392 رشد منفی 9 درصدی در این حوزه وجود داشت، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، از نیمه دوم سال گذشته میزان جابجایی مسافر رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

ارائه خدمات ناوبری در فرودگاه‌ها، موضوع دیگری بود که ایلخانی به آن پرداخت و گفت: در مجموع 408 هزار و 400 فروند هواپیما در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست کردند که از این تعداد، 328 هزار و 400 فروند نشست و برخاست مربوط به پروازهای مسافری و بقیه مربوط به سایر پروازها بودند.

به گفته ایلخانی، رشد یک درصدی پذیرش و ارسال بار همراه یا غیرهمراه مسافر نیز در سال گذشته به دست آمد و در مجموع 387 هزار و 238 تن بار مسافر در پروازهای داخلی و خارجی حمل و نقل شد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور سپس به شاخص‌های رشد پشتیبانی در فرودگاه‌های مختلف کشور اشاره کرد که از جمله آنها می‌توان به توسعه اپرون و پوزیشن پارک در فرودگاه مشهد اشاره کرد.

به گفته ایلخانی، ضروری  است، فرودگاه مشهد به مکانی دیگر در این شهر انتقال یابد، زیرا هم جای گسترش بیش از این را ندارد و هم باعث ایجاد مزاحمت برای مردم این شهر شده است.

پیشرفت 67 درصدی فاز دوم ترمینال  خارجی و تکمیل ساختمان پلیس در فرودگاه اصفهان، پیشرفت قابل ملاحظه در احداث پارکینگ طبقاتی و بهسازی سطوح پروازی در فرودگاه تبریز، توسعه اپرون و اجرای پروژه «تاکسی وی آلفا» در فرودگاه مهرآباد تهران، رشد 45 درصدی در احداث ساختمان نیروی انتظامی و رشد 40 درصدی در ایجاد پارکینگ طبقاتی در فرودگاه شیراز، پیگیری ساخت ترمینال لارستان به عنوان یک فرودگاه بین المللی، تلاش برای تکمیل ترمینال خارجی تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما در فرودگاه اردبیل، پیشرفت قابل ملاحظه در ساخت اپرون در فرودگاه بندرعباس، محوطه سازی ترمینال جدید در فرودگاه رشت، پیشرفت 35 درصدی در فاز دوم احداث ترمینال خارجی و حج در فرودگاه اهواز، تطویل باند برای نشست و برخاست هواپیماهای بدنه وسیع در فرودگاه گرگان، بهره‌برداری از پروژه بهسازی باند و توسعه عوامل پروازی در فرودگاه‌های زنجان و همدان و آغاز اعزام حجاج از این فرودگاه‌ها در سال 93، روند رو به پایان احداث باند بتنی در فرودگاه رامسر و تکمیل پروژه توسعه ترمینال در فرودگاه نوشهر، از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کشور بودند که از سوی ایلخانی به آنها اشاره شد.

پس از سخنان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور، برخی از حضار به ویژه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، نماینده وزیر صنعت و معدن و تجارت و نماینده وزیر اقتصاد و دارایی نظراتشان را بیان کردند و بحث‌های کارشناسی قوت گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.