| کد خبر: 17922 |

ترافیک عبوری جاده های گلستان دو برابر میانگین کشوری است

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: متوسط ترافیک عبوری در کشور به ازای هر کیلومتر راه 5 هزار خودرو است، اما این میزان در استان گلستان 9 هزار خودرو است که نشان می دهد جاده های گلستان نزدیک به دو برابر میانگین ترافیک عبوری جاده های کشور عبور و مرور دارد.
 
علی بخش رستمی عصر شنبه در جلسه شورای اداره استان گلستان، گفت:  از 86 هزار كیلومتر راه اصلی، بزرگراه و آزادراه كشور 1500 كیلومتر آن سهم استان است كه از متوسط كشوری كه 2600 كیلومتر برای هر استان است، 43 درصد كمتر است، این میزان راه، حجم ترافیك را در جاده های استان تشدید می كند و کاربرانی که از راه های استان تردد  می کنند باید مسائل ایمنی و خاصی را توجه کنند.
 
وی اظهار کرد:  متوسط ترافیک عبوری در کشور  به ازای هر کیلومتر راه 5 هزار خودرو است ، اما این میزان در استان گلستان 9 هزار خودرو است که نشان می دهد جاده های گلستان نزدیک به دو برابر ترافیک عبوری جاده های کشور عبور و مرور دارد.
 
رستمی افزود: با توجه به این که شرایط راه های ما از حریم شهرها، روستاها و یا مسیر زمین های زراعتی عبور می کنند سبب افزایش میزان ترافیک عبوری در راه های گلستان می شود.
 
حدود 5 هزار کیلومتر راه در سطح استان گلستان وجود دارد
 وی با اشاره به 220 هزار کیلومتر راهی که در کل کشور وجود دارد ،تصریح کرد: حدود 5 هزار کیلومتر در سطح استان گلستان راه داریم که از این مقدار حدود 3500 کیلومتر راه روستایی و حدود 1500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: همه راه های اصلی، فرعی و بزرگراه ها آسفالت هستند اما عمر مفید آسفالت این ها مقداری بالا و به طور متوسط بیش از 8 سال است.
 
12 هزار راه روستایی استان نیاز به آسفالت دارد
 وی با اشاره به این که نگاه ویژه ای در گلستان به توسعه و ارتقاء راه های روستایی وجود دارد ،گفت: از 3500 کیلومتر راه های روستایی، حدود 2300 کیلومتر آن آسفالته و حدود 1200 کیلومتر راه روستایی آسفالت نشده داریم.
 
رستمی تصریح کرد: همه تلاش ما این است تا در صورت تامین منابع مالی باقی مانده راه های روستایی آسفالت نشده را هم آسفالت کنیم.
 
وی با بیان اینکه به کارگیری و استفاده از راه های گلستان شرایط خاص تری را دارد ،افزود: احتیاط و رعایت مسائل ایمنی شرط بهره برداری سالم از راه است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار کرد: در تلاش هستیم با حفظ و ارتقای وضعیت موجود، بهترین بهره و سرویس را از راه های استان گلستان در جهت توسعه استان به عنوان یک چشم انداز و هدف ارائه دهیم.
 
رستمی با بیان اینکه در حوزه راه دو ماموریت کلی داریم ،تصریح کرد: حفظ و نگهداری وضعیت موجود و تامین امنیت کاربران راه به عنوان سرمایه راه و یک شریان حیاتی، بخشی از ماموریت ما است.
 
وی با اشاره به اینکه راه یک سرمایه است، افزود: تلاش ما برای ایجاد امنیت و آسایش مردم و حفظ و نگهداری ابنیه های مسیر راه شامل تونل، پل، دیوارهای نگهدارنده ، بستر و رویه راه است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: ارتقا کیفیت فنی راه ها، سطح، مشخصات مهندسی و افزایش میزان پوشش در سطح راه ها ماموریت دوم ما در این حوزه است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.