| کد خبر: 151798 |

همکاری‌های اقتصادی شهرداری تهران با کشورهای جهان

شهردار تهران در پایان سفر کاری خود به کره‌جنوبی، دیروز در ابتدای ورود خود به تهران از همکاری‌های گسترده اقتصاد کشورهای مختلف در پروژه‌های شهری پایتخت خبر داد.

تین نیوز
  شهردار تهران در پایان سفر کاری خود به کره‌جنوبی، دیروز در ابتدای ورود خود به تهران از همکاری‌های گسترده اقتصاد کشورهای مختلف در پروژه‌های شهری پایتخت خبر داد.

به گزارش شهرنوشت، سفیر کره‌جنوبی در بدو ورود محمدعلی نجفی به تهران به استقبال وی رفت. شهردار تهران نیز در ملاقات با سفیر کره‌جنوبی در تهران ضمن تشکر از شهرداری سئول به‌منظور میزبانی 2اجلاس بین‌المللی حوزه مدیریت شهری و انعقاد تفاهمنامه همکاری میان تهران و سئول، گفت: تاکنون روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره در سطح دولت و دستگاه‌های دولتی 2کشور بوده؛ اما یکی از برنامه‌های کاری من آن است که همکاری اقتصادی گسترده‌تری با کشورهای مختلف به‌خصوص کره‌جنوبی درباره پروژه‌های شهری داشته باشیم.

نجفی از ملاقات با جمعی از مدیران شرکت‌های بزرگ کره‌ای سخن گفت و افزود: از سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره درخواست کردم تا مسائل مربوط به شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در تهران را پیگیری کنند.شهردار تهران در ادامه نسبت به همکاری سازنده با شهرداری سئول در کنار بخش خصوصی و شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های مختلف شهر تهران ابراز امیدواری کرد.

سفیر کره‌جنوبی در تهران نیز متقابلا ضمن قدردانی از امضای تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران و سئول، از پیگیری امور مربوط به شرکت‌های کره‌ای برای حضور در پروژه‌های مختلف شهر تهران خبر داد و نسبت به گسترش روابط و همکاری‌ها میان دو پایتخت، ابراز امیدواری کرد. وی افزود: زمینه‌های بسیار گسترده‌ای در روابط میان شهرها وجود دارد به همین منظور وزارت امور خارجه کره‌جنوبی به هر شهر و استان یک مشاور برای گسترش همکاری‌های بین شهری اعزام می‌کند تا مسائل مربوط به شهرها را دنبال کنند.

به گفته سفیر کره‌جنوبی در تهران، سئول کلانشهر بزرگی به شمار می‌رود که هم‌اکنون از نظر بودجه از دولت مستقل شده است و با وجود آنکه سایر کلانشهرها از دولت کره کمک می‌گیرند اما سئول از نظر درآمدی خودکفاست. بنابراین گزارش محمدعلی نجفی در سفر چهار روزه خود به پایتخت کره‌جنوبی علاوه برشرکت در دو اجلاس حوزه مدیریت شهری وامضای یک تفاهمنامه همکاری میان تهران و سئول، بازدیدی از مرکز دفن زباله اینچئون و نمایشگاه شهر هوشمند داشت.

نجفی در این بازدیدها ضمن آشنایی با نحوه آموزش شهروندان در بحث تفکیک زباله از مبدأ با راهکارهای هوشمندسازی تأمین منابع شهری، بازیافت هوشمند، انرژی هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند با آخرین فناوری‌های موجود در این حوزه‌ها آشنا شدند.

 
 

 

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.