| کد خبر: 14084 |

کاهش ۱۹ درصدی تلفات جاده ای در آذربایجان غربی

تین نیوز | فرمانده نیروی انتظامی در آذربایجان غربی گفت: کاهش تلفات در سه ماهه نخست امسال در آذربایجان غربی برابر با ۱۹ درصد بوده است.
 
یحیی شرفی در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها، کاهش تصادفات و ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد تصادفات فوتی در آذربایجان غربی برابر با 19 درصد افزایش بوده و 19 درصد خسارت به همراه داشته است.
 
وی از کاهش 19 درصدی تعداد متوفیان در سه ماهه نخست سال خبر داد و گفت: خوشبختانه به رغم افزایش سفرها سال به سال از آمار کشته ها کاسته می شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی در آذربایجان غربی تصریح کرد: در این سه ماه 41 درصد از متوفیان در تصادفات درون شهری کاهش یافته این در حالی است که تعداد متوفیان در بوکان با 50 درصد و در ماکو با 100 درصد افزایش همراه بوده است.
 
سردار شرفی بیان کرد: متوفیان در تصادفات شهرهای ماکو و سردشت به صورت 100 در صد بوده است.
 
وی گفت: محور ماکو پر حادثه ترین محور محسوب می شود و این به سبب شرایطی است که از نظر تردد و گنجایش بر جاده این شهرستان حاکم است.
 
فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه 6 ساله در حوزه ترافیک و تصادفات تعریف کنیم چرا که امروز عصر حرکت به نفع عابران است و در همه قوانین راهنمایی و رانندگی سلامتی مردم به خصوص عابران در اولویت است.
 
شرفی ساخت و ساز بیش از 10 هزار و 12 کوله باغ را جاده امام زاده ارومیه تهدید بزرگ ترافیکی و اجتماعی در سالهای آینده خواند و گفت: اگر تدبیری برای این جاده اندیشیده نشود در چند سال آینده به یکی از نقاط بحران شهر تبدیل می شود.
 
وی جایگزینی صنعت ریل را نیز با اهمیت خواند و تصریح کرد: مناطق جان وسلو و خیابان حسنی ارومیه نیز نیازمند توجه است تا از ایجاد بحران در امنیت بماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.