| کد خبر: 137117 |

بازدید نماینده بعثه مقام معظم رهبری از امکانات حج فرودگاه امام خمینی (ره)

رئیس حجاج ایرانی در آستانه اعزام زائران به بیت الله الحرام از امکانات حج ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان سالن اختصاصی اعزام زائران به حج تمتع ۹۶ بازدید کرد.

تین نیوز

رئیس حجاج ایرانی در آستانه اعزام زائران به بیت الله الحرام از امکانات حج ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان سالن اختصاصی اعزام زائران به حج تمتع ۹۶ بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در بدو ورود به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری مشترک با مسؤولان فرودگاه حضور یافت و ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری حج ۹۶ که کارهای خوب و ارزشمندی انجام داده اند گفت: مقدمات سفر حج فراهم شده است و به زودی حجاج عزیز مشرف می‌شوند تا از برکات این سفر نورانی استفاده کنند.

وی با اشاره به خدمات بعثه مقام معظم رهبری در زمینه روایتگری، معرفی مکه و مدینه و آموزش آداب و رسوم سفر حج به زائران افزود: متولیان بهداشت سفر، نیروی انتظامی، پلیس فرودگاه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گمرک هم توصیه هایی به زائران دارند که خوب است قبل از سفر به اطلاع زائران برسد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: فرودگاه‌ها و به خصوص فرودگاه امام خمینی (ره) در مجموع از امکانات خوبی برخوردار است و هر مقدار سرمایه گذاری در آن صورت گیرد باز هم برای رونق صنعت گردشگری ارزش دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود: متأسفانه کشورهای اطراف و همسایگان بازار گردشگری را از دست ما خارج کرده اند، اما به دلیل امنیت و موقعیت سوق الجیشی کشورمان، بسیاری از مردم جهان علاقه دارند به ایران بیایند و از اینجا ترانزیت شوند، بنابراین اگر امکانات لازم فراهم شود اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری خوب چندین ساله بعثه مقام معظم رهبری با تمامی دست اندرکاران مراسم حج و اربعین گفت: همین که زائران ما با دید و نگاه زیبا به بیت الله الحرام یا عتبات عالیات مشرف می‌شوند و نظرسنجی‌ها حکایت از رضایت مندی بالای زائران دارد، نشان می‌دهد که همکاری‌های ما جواب داده است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به آموزش‌های مناسب حجاج قبل از عزیمت به حج ادامه داد: دستگیری زائران ایرانی در مکه و مدینه کاهش چشمگیری داشته است در حدی که در سال‌های اخیر حتی یک مورد دستگیری هم به دلیل حمل مواد مخدر نداشته ایم و این یک افتخار برای ماست.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه عده‌ای فضای مسمومی را در جامعه به وجود آورده اند و از طرفی نگرانی هایی هم در جامعه وجود دارد گفت: ما نمی‌توانیم منکر نگرانی در جامعه بشویم، اما با همکاری رسانه‌ها این نگرانی‌ها کاهش یافته است و همه باید کمک کنیم، وقتی حجاج به فرودگاه می‌آیند بدون نگرانی و اضطراب بوده و سفر خوبی داشته باشند.

وی افزود: زائران به هیچ‌وجه نباید بدرقه کننده‌ای به همراه داشته باشند و مردم باید در مساجد و تکایا با زائران خداحافظی کنند و فقط زائران با اتوبوس به فرودگاه بیایند زیرا مجموعه فرودگاه امام خمینی به هیچ‌وجه ظرفیت پذیرش بدرقه کنندگان را ندارد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: لازم است زائران ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از سفر هر میزان باری را که تشخیص می‌دهند ضرورت دارد به گمرک فرودگاه بفرستند تا ساک‌های زیارتی آن‌ها با حضور عوامل خدماتی مشخص شود، تا مشکلی پیش نیاید. همچنین لازم است تا هماهنگی‌های در زمینه امکانات بهداشتی و پزشکی به عمل بیاید تا اگر کسی واکسن نزده است زمان داشته باشد تا در مکانی مشخص در فرودگاه واکسن بزند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: درحال حاضر سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی به عراق می‌روند و در موسم اربعین هم ۲ میلیون زائر داریم که اگر امنیت عراق بیشتر شود به طور قطع و یقین تعداد بیشتری اعزام می‌شوند و اگر سفرهای عمره هم راه بیافتد ۸۰۰ هزار تا یک میلیون زائر به بالا داوطلب این سفر خواهند بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر برنامه ریزی‌های جدی و آگاهانه صورت بگیرد سفر‌ها توسعه کمی و کیفی بیشتری خواهد داشت گفت: تمام کسانی که به حجاج و محبان اهل بیت خدمت می‌کنند در ثواب زیارت زائران سهیم هستند از جمله کارکنان فرودگاهی که با لبخند به زائران کمک می‌کنند مأجور خواهند بود.

پیش از نماینده بعثه مقام معظم رهبری، آقایان محمود نویدی مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، شیر محمدی معاون توسعه و زیر ساخت و برزکار مسؤول حوزه فرهنگی در باب آمادگی برای سفر حج ۹۶ سخنرانی کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.