| کد خبر: 130271 |

تشریح روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور خبر داد و افزود: رشد اقتصادی کسب شده در کشور بخشی به دلیل رشد ‌شاخص حمل و نقل بوده به طوری که در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی ثبت شده است.

 

به گزارش ایرنا، «داود کشاورزیان» اظهار داشت: آمارها نشان می دهد شاخص حمل و نقل کالا در کشور در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۸ درصد رشد داشته است.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: در حالی در سال ۹۵ شاهد افزایش شاخص حمل و نقل کالا در کشور بودیم که حمل بخشی از محمولات نفتی برای نیروگاه های کشور کاهش پیدا کرد و اگر این مساله را نیز در آن لحاظ کنیم، مشخص می شود شاخص حمل ونقل کالا در کشور سال گذشته ۷.۶ درصد رشد داشته است.

 

کشاورزیان افزود: روند افزایش و بهبود شاخص حمل و نقل در کشور در فروردین ماه سال جاری نیز ادامه داشت به طوری که در مقایسه با فروردین ۹۵ میزان رشد آن در این ماه به حدود ۱۰ درصد رسید.

مشروح این گفت وگو در روزهای آتی منتشر می شود.

کشاورزیان از سال ۱۳۹۲ همزمان با آغاز بکار دولت یازدهم کار مسئولیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بعهده داشته است.

هم اکنون بیش از ۲۱۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم و نگهداری آنها برای دولت هزینه های زیادی دارد و کشورمان برای تعمیر و نگهداری راه ها سالیانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالی با اسناد خزانه و پرداختی های نقدی تنها ۲ هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت می شود.

 

به گزارش ایرنا نصب دوربین های کنترل سرعت در راههای شریانی کشور از مهمترین برنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و تاکنون بیش از ۶۵۰ دوربین در سطح کشور نصب شده و در ۲ سال آینده این سازمان در نظر دارد برای ارتقا ایمنی در راه ها بیش از ۱۲۰۰ دستگاه دیگر از این دوربین ها را در سطح کشور نصب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.