| کد خبر: 120483 |

گروگان‎گیری دریایی به بالاترین سطح رسید

تین‌نیوز| موسسه اطلاعات دریایی Dryad Maritime انگلیس در تازه‎ترین گزارش خود اعلام کرد که گروگان‎گیری در آب‎های خلیج گینه و جنوب شرق آسیا در سال 2016 میلادی به میزان چشمگیری افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز ، آمارها نشان می‎دهد که تعداد ربوده‎شدگان در آبهای جهان در سال 2016 میلادی به 62 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که این تعداد در سال 2015 میلادی تنها 19 نفر و در سال 2014 تنها 9 نفر گزارش شده بود.

گزارش Dryad Maritime نشان می دهد که در سال گذشته به تنهایی تعداد حملات دزدان دریایی در آب‎های نیجریه بیش از 50 درصد افزایش یافت. در حالی‎که در سال 2015 تعداد 20 حمله از سوی دزدان دریایی صورت گرفته بود، این رقم در سال گذشته میلادی به 49 حمله افزایش یافت. تعداد خدمه ای که به منظور اخذ باج گروگان گرفته شدند نیز از 31 نفر در سال 2015 به 51 تن در سال 2016 میلادی افزایش یافت.

موسسه Dryad Maritime گزارش داد که افزایش گروگانگیری‎ها در دریای سولو و غرب آفریقا نتیجه بالا رفتن فعالیت گروه‎های مسلح مرتبط با سازمان‎های شبه نظامی مانند ابوسیاف است که برای گرفتن باج‎های سنگین به کشتی‎ها حمله می‎کنند.

گرامه گیبون بروکز، مدیرعامل Dryad Maritime، گفت: "کاهش جهانی حوادث امنیتی دریایی طی سال گذشته موجب خشنودی است اما باید منطقی بود. افزایش گروگانگیری‎های دریایی یکی از بزرگترین چالش‎های امنیتی برای دریانوردان و مالکان کشتی محسوب می‎شود و نمی توان از کنار آن عبور کرد."

با وجود افزایش گروگان گیری‎ها طی سال 2016 میلادی، تعداد حملات دزدان دریایی به روند نزولی خود ادامه داد که نتیجه بهبود مراقبت از کشتی‎ها و گشت‎های دریایی بین المللی بوده است. تعداد دزدی‎های دریایی از سال 2012 به بعد همواره روبه کاهش بوده است و در سال 2016 این تعداد به 191 مورد رسید. تعداد دزدی های دریایی در سال 2015 برابر با 246 مورد بود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.